Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EF 24-70mm of EF 24-105mm ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CANON EF 24-70mm of EF 24-105mm ?

Heb de 24-70, zeer tevreden over maar gaat ook enkel mee wanneer het nodig is, door het gewicht. Vind hem daardoor niet echt geschikt als walk around of reislens.
    Gebruikte hem vroeger ook meer, nu eerder F4 zoom en lichtsterke primes.
    Focus is wel killer vgl met die primes, denk dat ie vooral daardoor in dienst blijft.
    http://aljocha.tumblr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenpeys Bekijk bericht
      Ik twijfel enorm tussen de aankoop van een

CANON EF 24-70mm f/2.8L USM
      of een
      CANON EF 24-105mm f/4L USM

Ik heb reeds een SIGMA f/2.8 70-200mm

Kan iemand mij tips geven aub?

Ik doe algemene fotografie; concert, landschap, portret, huwelijk...
      daarom ben ik op zoek naar een lens die heel wat aankan zonder te hoeven wisselen.

Ik gebruik een CANON 5D én een CANON 400D

mvg Jeroen
      Gebruik je je Sigma regelmatig op F/2.8? Dan de 24-70 F/2.8 en anders lijkt de 24-105 door het grotere bereik en de IS een aantrekkelijker optie.

Succes met je keuze ..

Comment

Misschien nuttig om te vermelden:

Oorspronkelijk geplaatst door www.Canonrumors.com
        Now the claims start flowing
        Received 3 emails in the last 10 minutes claiming to know which lenses are coming.
        Canon will launch the 24-70 f/2.8L IS II and 70-200 f/2.8L IS II near the end of August.
        Toegeven, het zijn geruchten die al een tijdje de ronde doen maar geloofwaardiger geworden zijn na de lancering van Nikons nieuwe 70-200 lens die ongetwijfeld ook bij Canon het een en ander in gang zal zetten.

Een Canon 24-70 IS versie staat bij velen hoog op de verlanglijst. Ikzelf kijk de kat nog een tijdje uit de boom, toch zeker tot eind september. Hopelijk ligt de nieuwe Canon 70-200 2.8 IS II bij mij onder de kerstboom. Of ik mijn 17-55 2.8 IS ga vervangen zal afhangen van de prijs en de kwaliteiten van de nieuwe 24-70 2.8 IS.
        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Dus voor iemand zoals ik, met een 40D, die graag eens een concertje doe en een huwelijk voor familie/vrienden en met de onderstaande lenzen is de keuze redelijk eenvoudig? Of niet? (ik zou ze gebruiken om de canon 17-85 en de tamron 28-75 te vervangen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            Dus voor iemand zoals ik, met een 40D, die graag eens een concertje doe en een huwelijk voor familie/vrienden en met de onderstaande lenzen is de keuze redelijk eenvoudig? Of niet? (ik zou ze gebruiken om de canon 17-85 en de tamron 28-75 te vervangen)
            Voor een 40D is de EF-S 17-55 f2,8 IS een betere keuze dan de 24-70 f2,8 L.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
              Hopelijk ligt de nieuwe Canon 70-200 2.8 IS II bij mij onder de kerstboom.
              II ? meer info
              I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                II ? meer info
                Canon werkt aan lenzen met een verbeterd IS systeem, en de geruchtenmolen komt op gang. Het is dus mogelijk dat er binnenkort een vernieuwde 70-200 f2,8 L IS (II) komt, net zoals de Nikon 70-200 f2,8 VR II die pas is aangekondigd.

Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat Canon eerst de 70-200 aanpast, het is even goed mogelijk dat je daar nog een aantal jaren op moet wachten...
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat Canon eerst de 70-200 aanpast, het is even goed mogelijk dat je daar nog een aantal jaren op moet wachten...
                  So true. We kunnen alleen maar hopen dat de nieuwe versie eerdaags aangekondigd wordt. Naar ik hier en daar lees lijkt het er sterk op dat de lanceerdatum niet veraf meer is. Temeer omdat in sommige grote Canon verdeelcentra de 70-200 2.8 IS als status 'discontinued' hebben. Een officiële bevestiging blijft uit, maar het is frappant dat een producent niet kan aangeven wanneer de volgende 'nieuwe' lading eraan komt. Doorgaans wijst dit op een nieuw product. Maar enfin dit volledig ter zijde. (/offtopic)

Wat de Canon 17-55 2.8 IS USM betreft kan ik enkel zeggen: aanrader. Ik gebruik de lens nu een half jaar en ben er uitermate tevreden van. Het enige wat ik soms mis is iets meer tele. Vandaar dat ik wel een beetje uitkijk naar de 24-70 IS (mocht die er komen).
                  Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

omg, wordt de 70-200 ook optisch verbeterd, of enkel de IS? (sorry voor de oftopic trouwens)
                    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                      omg, wordt de 70-200 ook optisch verbeterd, of enkel de IS? (sorry voor de oftopic trouwens)
                      Dat moet je aan Canon vragen...
                      BD0338BE

Comment

Ik zou zeker voor de 24-70 gaan.
                        De 24-105 IS heeft te veel distortie vanaf 50 mm (en neen, dat krijg je niet helemaal weg in PS), meer chromatische aberraties en de lenskap is véél minder doeltreffend dan voor de 24-70L (die dan wel weer wat zwaarder is).
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Voor een 40D is de EF-S 17-55 f2,8 IS een betere keuze dan de 24-70 f2,8 L.
                          qua bereik? Of een andere reden?
                          omdat ik een 10-20 heb om het gat tot die 24mm op te vullen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            qua bereik? Of een andere reden?
                            omdat ik een 10-20 heb om het gat tot die 24mm op te vullen
                            De EF-S 17-55 f2,8 IS is scherper dan een 24-70 f2,8 L, het zoombereik is in de meeste omstandigheden handiger op een cropcamera, en er zit beeldstabilisatie op.

Ik had een 17-55 en een 24-105, binnen gebruikte ik op de 20D of 40D bijna altijd de 17-55 en niet de 24-105 omdat die met 24mm niet voldoende breedhoek had.

Je hebt al een 10-20, maar dat wil daarom niet zeggen dat het altijd even handig is om die lens te combineren met een 24-70, want dan ben je waarschijnlijk de hele tijd lenzen aan het wisselen, terwijl je met de 17-55 een veel handiger bereik hebt waarmee je de hele tijd kan blijven werken.
                            BD0338BE

Comment

Ik had niet gezien dat het de aanschaf van een lens voor een APS-camera betrof. Zeker voor de 17-55 IS gaan dus, niet vanwege de optische kwaliteiten maar vanwege het veel betere zoombereik
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X