Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon werkt aan verbeterde IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon werkt aan verbeterde IS

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Een van de twee af zetten hoeft toch geen probleem te zijn ? Gewoon in-body gebruiken als de lens geen stabilisatie heeft, en in body af zetten als het in het in de lens zit, zou ik denken ?
    Op zich geen probleem maar er is ook geen reden waarom Canon of Nikon dan in body IS zouden aanbieden. Zolang er geen extra voordeel is gaan ze dit denk ik niet doen. Of ze zouden er marketing technisch toe verplicht zijn. Maar dat is nu al enkele generaties van body's met in body IS later nog steeds niet het geval.

    Ik begrijp dit niet goed... Wat is het probleem met grote diafragma's ? Hoe beinvloedt dat de toepassing van IS ?
    Begrijpen doe ik het ook niet hoor maar blijkbaar is er een probleem bij grote diafragma's om het in te bouwen. Teveel en te zwaar glas of zo waarschijnlijk. Er zijn geen IS lenzen dacht ik met een groter diafragma dan F2.8.

    Er zullen altijd wel lenzen zijn die niet gestabiliseerd zijn, en de merken die het in-body aanbieden, vangen dat op.
    Ik denk dus dat dat altijd een nadeel van optische stabilisatie blijft, ook al kan Canon voor zijn eigen lensproductie zoveel als mogelijk beperken door zoveel als mogelijk IS te voorzien.
    En zolang Canon/Nikon natuurlijk uit de extra winst op IS/VR-lenzen voldoende compensatie halen voor een aantal klanten minder, zullen ze inderdaad geen in-body stabilisatie aanbieden. Ze zouden wel gek zijn.
    Ik denk niet dat er veel extra winst is hoor uit lenzen met of zonder IS. Al bij al zit iedereen op gelijkaardige prijsniveau's of de merken nu IS of in-body IS gebruiken. Hetzelfde is waar voor de body's. Die zitten ook op gelijkaardige prijsniveau's met of zonder in-body IS.
    Als voor de third party lenzen die geen IS hebben ik denk niet dat Canon of Nikon daar nu echt rekening mee gaan houden. Dat heeft voor hen toch geen belang.

    Comment


    • #17
      Re: Canon werkt aan verbeterde IS

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Er zijn geen IS lenzen dacht ik met een groter diafragma dan F2.8.
      EF 200mm f/2 L IS

      Maar verder heb ik ook geen idee, behalve misschien vignettering...

      Comment


      • #18
        Re: Canon werkt aan verbeterde IS

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als de vervanger voor de huidige 100-400 veel duurder wordt, dan zal Sigma nog meer 120-400 en 150-500 OS lenzen verkopen in de Canonversie.
        De huidige prijs is voor heel wat amateurs nog net haalbaar, als die bijvoorbeeld 25% hoger wordt, dan verlies je een heleboel potentiele kopers (toch zeker op dit ogenblik).
        Dat zie je ook aan de 28-300 L IS, daarvan zijn er bij de amateurfotografen bijzonder weinig in omloop, gewoon omdat die "buiten budget" valt (zelfs voor mij is die te duur, en ik heb toch al heel wat geld uitgegeven aan fotomateriaal)...
        Dat vinden wij als gebruikers, maar marketing van technologische snufjes werkt blijkbaar anders, hoe duurder hoe meer status
        Zie Apple dat blijft grote winsten maken met dure Ipods en Macs ondanks de moeilijke tijden, en wij maar verderklooien met onze Nokia en Windows

        Comment


        • #19
          Re: Canon werkt aan verbeterde IS

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Ik begrijp dit niet goed... Wat is het probleem met grote diafragma's ? Hoe beinvloedt dat de toepassing van IS ?
          Ik denk dat het probleem is dat het glas dat ze dan moeten bewegen zwaarder wordt en het mechanisme omdat glas te bewegen dus dan ook steviger moet worden of te veel stroom gaat gebruiken.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #20
            Re: Canon werkt aan verbeterde IS

            Voor mij is dit schitterend nieuws, want ik heb maar 1 objectief met IS (24-105) , en da's inderdaad een objectief dat ik voor het lage gewicht gekozen heb...
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

            Comment


            • #21
              Re: Canon werkt aan verbeterde IS

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Begrijpen doe ik het ook niet hoor maar blijkbaar is er een probleem bij grote diafragma's om het in te bouwen. Teveel en te zwaar glas of zo waarschijnlijk.
              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Ik denk dat het probleem is dat het glas dat ze dan moeten bewegen zwaarder wordt en het mechanisme omdat glas te bewegen dus dan ook steviger moet worden of te veel stroom gaat gebruiken.
              Dat zou in theorie wel kunnen natuurlijk, maar dan blijft het toch minstens verwonderlijk (voor mij altans ) dat IS dan wel gecombineerd wordt met de enorme glasplanelen van een 800/5.6 of 600/4.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Dat zou in theorie wel kunnen natuurlijk, maar dan blijft het toch minstens verwonderlijk (voor mij altans ) dat IS dan wel gecombineerd wordt met de enorme glasplanelen van een 800/5.6 of 600/4.
                die supertele's zijn dan ook niet gemaakt om uit de hand te gebruiken maar op een monopod of statief.

                Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je bij bv een 24-70 2.8 IS (moest die er dan komen) voortdurend met statief of monopod moest werken he
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #23
                  Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  die supertele's zijn dan ook niet gemaakt om uit de hand te gebruiken maar op een monopod of statief.

                  Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je bij bv een 24-70 2.8 IS (moest die er dan komen) voortdurend met statief of monopod moest werken he
                  Kan best zijn, maar als je IS in een lens stopt, is het toch de bedoeling dat het werkt hé, ook al is het een kleinere of grotere teleprime .
                  En dan kan ik enkel vaststellen dat het volume en gewicht aan glas dat gecorrigeerd moet worden bij zo'n tele (300/2.8 of 600/4 maakt niet uit -) nogal wat indrukwekkender is dan dat van een 24-70ske...
                  Misschien is de enige reden wel dat Canon er gewoon nog niet toe gekomen is die lenzen van IS te voorzien.

                  Nu, belangrijk is dit niet voor mij hoor . Ik was gewoon even nieuwsgierig naar de reden van het ontbreken van IS bij grotere diagfragma's...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                    Als ze een 24-70 2.8 IS uitbrengen zal mijn 24-105 f4 IS nogal snel in de 'aangeboden' sectie terecht komen ... net zoals veel anderen denk ik, DE reden waarom de 24-105 meestal gekocht wordt ipv de 24-70 2.8 is juist de IS ... en het extra bereik, maar een 2.8 met IS is toch nog net iets beter.

                    Vraag mij af wat de prijs zou worden, waarschijnlijk weer een 50% extra tegenover de non-IS versie

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Kan best zijn, maar als je IS in een lens stopt, is het toch de bedoeling dat het werkt hé, ook al is het een kleinere of grotere teleprime .
                      En dan kan ik enkel vaststellen dat het volume en gewicht aan glas dat gecorrigeerd moet worden bij zo'n tele (300/2.8 of 600/4 maakt niet uit -) nogal wat indrukwekkender is dan dat van een 24-70ske...
                      Misschien is de enige reden wel dat Canon er gewoon nog niet toe gekomen is die lenzen van IS te voorzien.

                      Nu, belangrijk is dit niet voor mij hoor . Ik was gewoon even nieuwsgierig naar de reden van het ontbreken van IS bij grotere diagfragma's...
                      Niks van dit alles Gewoon fysieke beperkingen

                      Kijk gewoon naar een doorsnede van een 24-70mm f/2.8, een 50mm en 85mm f/1.4 of f/1.2, en dan zie je dat de diameter van de achterste elementen in verhouding tot het lenshuis zeer groot zijn, zodanig groot zelfs dat een VR/IS mechanisme het lenshuis bij deze "kleinere" objectieven zodanig zou doen opzwellen dat het zelfs onmogelijk zou kunnen worden om nog het ontgrendelingsmechanisme te bedienen. Zo kon/kan bv de vorige PC 85mm f/2.8 niet op een oudere Kodak SLR/n gemonteerd worden omwille van zijn overmaats lenshuis dat tegen de ingebouwde grip botste De huidige Nikon PC/E 24mm kan ook niet over zijn volledige traject gebruikt worden op D700 omwille van plaatsgebrek (botst tegen flits uitstulping). Sommige fotografen hebben hier al iets op gevonden: zij gebruiken hun camera ondersteboven

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                        Bedankt voor de verklaring Frank
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                          Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                          Is de meest logische lens niet de EF 100 mm 2.8 USM IS macro (L? de 180 heeft toch ook dat rode lijntje)

                          En dan hebben ze ineens een concurrent voor de 105 VR, nu was dat wel niet direct een lens die optich aan vervanging toe was, maar mss iets snellere AF ofzo.
                          Jammer dat de kansen in de lotto iets lager zijn
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Canon werkt aan een nog beter IS systeem, voor meer info:
                            Canon has developed a 'Hybrid Image Stabilizer' that corrects for both linear and rotational shake. The system, which the company claims is a world's first for SLR lenses, will be incorporated into a lens that will be released before the end of 2009. It is designed to offer improved stabilization performance at closer subject distances, and particularly for macro shooting.



                            Nu kunnen we allemaal beginnen te raden welke lens de eerste wordt met de nieuwste IS-technologie...


                            Misschien wordt het wel een 24-70 f2,8 L IS, want de 24-70 is eigenlijk aan vervanging toe omdat de concurrentie op dit ogenblik beter glas heeft in dat zoombereik.
                            (Maar dan zal het prijskaartje waarschijnlijk weer véél te hoog worden...)
                            Hier is de eerste dan (Klik).
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Hier is de eerste dan (Klik).
                              Alle specificaties zien er goed uit, behalve de prijs.

                              Als alle objectieven met het nieuwe IS-systeem zo duur worden, dan denk ik dat ze er niet veel van verkocht zullen krijgen. (die Canon 100mm macro is 300 euro duurder dan de Nikon 105mm).
                              Last edited by Black B@ndit; 1 september 2009, 16:48.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon werkt aan verbeterde IS

                                Damn

                                Ik had nu net besloten om voor de 135L te gaan. En niet voor de 100 F/2 of 100 F/2.8 Macro. Maar nu moet ik misschien wat afwachten en terug evalueren. Dat twijfelen houdt echt nooit op hé.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X