Re: Canon werkt aan verbeterde IS
Op zich geen probleem maar er is ook geen reden waarom Canon of Nikon dan in body IS zouden aanbieden. Zolang er geen extra voordeel is gaan ze dit denk ik niet doen. Of ze zouden er marketing technisch toe verplicht zijn. Maar dat is nu al enkele generaties van body's met in body IS later nog steeds niet het geval.
Begrijpen doe ik het ook niet hoor maar blijkbaar is er een probleem bij grote diafragma's om het in te bouwen. Teveel en te zwaar glas of zo waarschijnlijk. Er zijn geen IS lenzen dacht ik met een groter diafragma dan F2.8.
Ik denk niet dat er veel extra winst is hoor uit lenzen met of zonder IS. Al bij al zit iedereen op gelijkaardige prijsniveau's of de merken nu IS of in-body IS gebruiken. Hetzelfde is waar voor de body's. Die zitten ook op gelijkaardige prijsniveau's met of zonder in-body IS.
Als voor de third party lenzen die geen IS hebben ik denk niet dat Canon of Nikon daar nu echt rekening mee gaan houden. Dat heeft voor hen toch geen belang.
Oorspronkelijk geplaatst door K-2
Bekijk bericht
Ik begrijp dit niet goed... Wat is het probleem met grote diafragma's ? Hoe beinvloedt dat de toepassing van IS ?
Er zullen altijd wel lenzen zijn die niet gestabiliseerd zijn, en de merken die het in-body aanbieden, vangen dat op.
Ik denk dus dat dat altijd een nadeel van optische stabilisatie blijft, ook al kan Canon voor zijn eigen lensproductie zoveel als mogelijk beperken door zoveel als mogelijk IS te voorzien.
En zolang Canon/Nikon natuurlijk uit de extra winst op IS/VR-lenzen voldoende compensatie halen voor een aantal klanten minder, zullen ze inderdaad geen in-body stabilisatie aanbieden. Ze zouden wel gek zijn.
Ik denk dus dat dat altijd een nadeel van optische stabilisatie blijft, ook al kan Canon voor zijn eigen lensproductie zoveel als mogelijk beperken door zoveel als mogelijk IS te voorzien.
En zolang Canon/Nikon natuurlijk uit de extra winst op IS/VR-lenzen voldoende compensatie halen voor een aantal klanten minder, zullen ze inderdaad geen in-body stabilisatie aanbieden. Ze zouden wel gek zijn.
Als voor de third party lenzen die geen IS hebben ik denk niet dat Canon of Nikon daar nu echt rekening mee gaan houden. Dat heeft voor hen toch geen belang.
Comment