Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen lenzen (Canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Er is ergens een site die beschrijft hoe je met rood plakband een L lens maakt.
    Veel goedkoper.....

    Ideaal: Een EF s 18-200 met rood plakbandje.....

    PS Hier een test waarbij de 18-200 het wint van de andere betaalbare superzooms;

    http://www.juzaphoto.com/eng/article...250_18-270.htm
    Ik zie het al gebeuren, je bent aan het fotograferen en ineens komt dat rode plakbandje los.

    Een L lens is heus wel wat anders dan een rood bandje errond hoor.
    Wil je een echte L lens kijk dan eens voor de 24-105f4L IS.
    Degelijke lens, maar voor meer groothoek een paar pasjes achteruit..... wah een vijver "PLONS"
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • #17
      Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

      Het straffe is dat de persoon die enkel voor een L (rood bandje) zou kiezen omdat het cool is, nu voor een Nikon kiest!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Het straffe is dat de persoon die enkel voor een L (rood bandje) zou kiezen omdat het cool is, nu voor een Nikon kiest!
        Ik gaf het enkel aan als voorbeeld. Ik ga geen L serie kopen hoor. Ik wil enkel maar zeggen: ieder diertje zijn pleziertje.
        Het toestel dat ik nu wil kopen een D90 + x lens is eigenlijk parels voor zwijnen. Ma ne mens kan maar leren en beter worden.
        Het is de nature van de mens meer te willen zoniet gaat ge ook niet vooruit in't leven.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #19
          Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          EF is voor fullframe (past ook op crop Canon's)
          EF-S is voor crop Canon's en past niet op FF.

          Bedoel je niet de EF-S 18-200? Ik vind nl. geen EF-S 28-200.
          Sorry, ik bedoelde indd de 18-200
          Begrijp ik het goed dat ik meer breedhoek heb met de EF fullframe? Of moet die lens op een FF body geplaatst worden voordat ik meer breedhoek heb?

          Ik wil best ook wel bij Canon blijven maar ik vind niks tussen de 500D en de 50D. Terwijl de D90 toch wel daar ergens tussenzit of ben ik daar ook verkeerd in?
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

          Comment


          • #20
            Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

            Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
            Ik heb mij altijd afgevraagd welk type lens persfotografen gebruiken. Blijkbaar dus de deze. Als zij genoeg hebben aan dit type lens dan zal ik zeker meer dan voldoende hebben.
            Ik heb nog nooit een persfotograaf gezien met een 18-200, maar wel met een 17-55 2.8, wat daar de standaard is.
            Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
            Is er buiten deze 18-200 mm nog een ander model zoals bij Canon?
            Canon EF 28-200mm
            Canon EF-S 28-200mm
            Je was op de Nikon website, dan zie je de andere lenzen toch ook staan.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

              Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
              Sorry, ik bedoelde indd de 18-200
              Begrijp ik het goed dat ik meer breedhoek heb met de EF fullframe? Of moet die lens op een FF body geplaatst worden voordat ik meer breedhoek heb?

              Ik wil best ook wel bij Canon blijven maar ik vind niks tussen de 500D en de 50D. Terwijl de D90 toch wel daar ergens tussenzit of ben ik daar ook verkeerd in?
              Ik weet niet precies hoe die hoek berekend word, maar wel het volgende:

              18mm (EF-S lens) x 1,6 (conversiefactor Canon cropcamera) = 28,8mm fullframe equiv.
              28mm (EF lens) is 28mm op fullframe, maar 28 x 1,6 = 44,8mm op cropcamera.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #22
                Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

                Begrijp ik het goed dat ik meer breedhoek heb met de EF fullframe? Of moet die lens op een FF body geplaatst worden voordat ik meer breedhoek heb?
                Zet deze op een full-frame, en je hebt meer breedhoek. Ze moet er ook wel voor gemaakt zijn, dus voor canon een EF-lens

                Comment


                • #23
                  Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                  Een L lens is heus wel wat anders dan een rood bandje errond hoor.
                  p
                  Ja, het is fetishisme.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    . De EF-S lenzen zijn gemaakt voor cropbody's, maar ook hier is de cropfactor van toepassing.
                    Maar weer eens op punt keihard tegen de verwarring in:

                    De cropfactor heeft helemaal niets met lenzen te maken, maar is een body-eigenschap.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

                      Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                      Bij een fullframe is dit dan ook daadwerkelijk 28mm. Zet je deze op een cropcamera, dan word ook het brandpunt met een factor 1.6 vermenigvuldigd, Dus wordt dit +/-35mm.

                      Doe maar +/- 45mm


                      28mm op een crop is veel te tele. Toch zeker als je maar 1 lens wil.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

                        PS Hier een test waarbij de 18-200 het wint van de andere betaalbare superzooms;


                        Laatst gewijzigd door Telekees; Gisteren om 11:20
                        En Telekees, is je oordeel over superzooms nu al wat milder ?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verschil tussen lenzen (Canon)

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          En Telekees, is je oordeel over superzooms nu al wat milder ?
                          Zolang die dingen in de besproken prijsklasse aan de lange kant duidelijk minder zijn dan pakweg een 55-250 IS of pakweg mijn eigen 25 jaar oude Tamron 60-300 SP Adaptall
                          vind ik het niks.
                          De bedoeling is dat je een redelijke standaard lens krijgt (die krijg je) met de beginnerswens tot "ver inzoomen" , met het laatste schieten die dingen helaas gewoon ver tekort, laat dat teledeel dan maar weg.
                          Het is nog altijd veel beter om ergens tussen 50 en 70 mm een scheiding aan te brengen.....

                          Comment

                          Working...
                          X