Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Weet je wat je moet doen, zelf eens hier komen proberen met een 5DmkII 28-300 combo.
    Anders word je toch maar gek van het over en weer tussen voor en tegenstanders. (en veel tegenstanders hebben de 28-300 nooit gebruikt)
    Objectief je eigen mening vormen doe je maar op 1 manier, en dat is zelf de lens uittesten.
    Mijn visie:
    Optisch kan je altijd wel iets beter vinden dan de 28-300, maar geen enkele prime of zoom kan tegen het gebruiksgemak, indien je de schuifzoom, het gewicht en de prijs kan verteren ;-)
    Exactly !

    Is de 28-300 de ideale reislens of de ideale allround lens voor op de 5Dmk2 : YES
    Is de 28-300 ideaal voor low light fotografie : medium (een 70-200 f2.8 IS is net iets beter)
    Is de 28-300 een wide-angle alternatief voor vb de 16-35 in uw lijstje? Of course NOT!
    Is de 28-300 een lens waar je spijt van krijgt :
    - als je zelf twijfels hebt :JA
    - als je zelf convinved bent van het feit dat ze echt goed is (vergelijk gewoon de beelden) dan ga je er geweldige tijden mee tegemoed

    Eigenlijk zou je eens een aantal uur mer de apparte zooms en dan met de 28-300 moeten werken. Feit is, 't hangt allemaal af van uw type fotografie. Ben je een fotograaf die doelbewust op stap gaat om x of y of z te fotograferen, dan kan je zeggen "en nu wide, en nu tele, en nu ...." ; terwijl met een 28-300 kan je wide gaan (zeker op FF) en 10sec later een zeer dicht ingezoomde foto nemen van vb een persoon.

    Een groot deel van het succes van die 28-300 is vind ik ook de 3 stops IS, als je vergelijkt vb de 35-350 (voorganger) vond ik ook een zeer leuke zoomrange, (ok not so wide) maar had daar IS opgezeten was die ook nu nog veel populairder geweest.
    Steek een 5 stops IS op de 28-300 en de kans is groot dat mijn 70-200 f2.8 IS de deur uit vliegt. (om maar een voorbeeld te nemen)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

      Nou het heeft even geduurd maar ik heb mijn spullen nu 4 dagen binnen.
      Ben naar camera express gereden en alles getest daar.

      Heb de 16-35 de 24-70 en de 28-300 erop gehad en test foto's gemaakt.
      Dit was feest stond echt in de snoepwinkel had ik het gevoel hahaha.

      Maar ,nu komt het .......de keus is toch anders uitgevallen dan dat ik dacht .
      Ik vond er zeer weinig verschil tussen alle lenzen zitten en ben dan ook een beetje tegen de stroom in toch voor de 28-300 gegaan.

      En wauww wat een lens super .
      Heb er de afgelopen dagen echt prachtige pics mee gemaakt en zelfs op 100 % ziet dit er erg mooi en goed uit.

      Ik heb trouwens de 85mm 1,2 er ook bij gekocht ,hier nog niet super veel foto's mee gemaakt maar de bokeh is erg mooi en 1,2 in low light iso 3200 op de 5d mk2 is een feest .
      Niks geen flitser meer gebruiken

      Thnx alle voor jullie advies

      Comment

      Working...
      X