Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
als er DX op de lens staat, zal een deel van het beeld in de zoeker verduisterd worden (je krijgt dus in de zoeker een kleiner deelvlak over).
Ik heb zelf een D700 gekocht en heb vastgesteld dat het vlakje te klein is om handig te werken. Ik heb mijn DX-lenzen verkocht.
Kan ik op een Nikon D700 mijn Nikon lenzen zoals 70-200 mm 2.8, 105 mm 2.8 VR, 70-300 mm en de Tamron 17-50mm 2.8 blijven gebruiken
Anja
Je kan ze allemaal gebruiken.
Alleen de Tamron is een DX lens dus zal je als je in FX mode werkt een sterke vignetting hebben of zul je in crop(DX)mode moeten werken. Dan heb je een foto van 5MP.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Je kan ze allemaal gebruiken.
Alleen de Tamron is een DX lens dus zal je als je in FX mode werkt een sterke vignetting hebben of zul je in crop(DX)mode moeten werken. Dan heb je een foto van 5MP.
Daar heb je geen D700 voor, de 17-50 kun je verkopen.
De beste standaardzoom is dan natuurlijk de 24-70 AFS maar er zijn genoeg alternatieven om vooruit te kunnen.
Op een D700 past zoveel maar als je het FF wil gebruiken en daar is een D700 toch voor gemaakt dan valt de Tamron af.
Verkoop de 17-55 en koop je desnoods een 24-70 van Tamron (die werkt er naar het schijnt heel goed op).
Al maar goed dat de drie Nikon objectieven er 100% op werken dat zou pas zonde zijn als je die moest gaan verkopen en nieuwe kopen, alhoewel daar zou de grote groep die DX gebruiken weer goed mee zijn.
Op een D700 past zoveel maar als je het FF wil gebruiken en daar is een D700 toch voor gemaakt dan valt de Tamron af.
Verkoop de 17-55 en koop je desnoods een 24-70 van Tamron (die werkt er naar het schijnt heel goed op).
Sigma heeft een 24-70, maar volgens mij heeft tamron geen 24-70, wel een 28-75.
Daar heb je geen D700 voor, de 17-50 kun je verkopen.
De beste standaardzoom is dan natuurlijk de 24-70 AFS maar er zijn genoeg alternatieven om vooruit te kunnen.
Ik antwoord op de vraag van TS: Kan ik op de D700 deze lenzen blijven gebruiken en dit is ja.
De 24-70 AFS is natuurlijk ideaal maar kost ook 4 a 5 keer zoveel. Vervangen door een Tamron of Sigma(28-75 of 24-70) kan ook en zal maar ±€150 opleg vereisen.
Ik wil maar zeggen met de 17-50 kun je ook nog steeds foto's trekken, welliswaar niet optimaal maar het gaat.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment