Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inventarisatie lensen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Inventarisatie lensen

    Hallo, na 7 jaar geen tijd te hebben gehad op vlak van fotografie, pikken we hier de draad terug op [emoji3]. Ondertussen nog steeds in bezit van de 20D met alle lenzen.
    Ik overweeg nu aankoop,van 70d met 18-135 is STM of 18-200 ? Vraag me nog steeds af of in enkele andere niet beter verkoop ? Zijn er nieuwe lenzen die de moeite waard zijn. Is die 18-135 goed van kwaliteit of ga ik achteruit in vergelijking met tamron 28-75 ? Ergens zoek ik een all round lens, maar wil ik mijn andere houden voor het betere werk... Tips zijn welkom, thanks !


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #17
      Re: Inventarisatie lensen

      De 18-135 IS STM is een heel stuk beter dan de 18-200, maar een Tamron 28-75 is wel lichtsterker, en dat is in bepaalde omstandigheden ook een voordeel.
      Of de 28-75 ook nog goed presteert op een camera met meer pixels dan de camera die je in 2009 gebruikte, dat is misschien een andere zaak.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Inventarisatie lensen

        Tof dat je zolang met de 20D hebt gewerkt.
        Dat bewijst dat de fotograaf het belangrijkst is.
        Ook je lenzen zijn zoals je zelf zegt helemaal niet slecht.
        Persoonlijk merk ik nog steeds dat in het verleden als matig bestemde lenzen (in mijn geval bv de Sigma 30mm 1.4) op een camera met betere AF tot hun recht komen, en dat de resolutie nog steeds voldoende is voor een sensor met meer pixels.
        Daarom vind ik je idee van een all round lens maar niks, tenzij je er één voor een prikje kan vinden natuurlijk.
        Tip: een tweedehands EF-S 17-55 f:2.8

        Comment


        • #19
          Re: Inventarisatie lensen

          Thanks voor de reply.
          Bedoel je dat als je nu diezelfde tamron zou kopen dat die anders en beter is dan mijn huidige ? Idem voor m'n andere lenzen ? Ik dacht dat die lenzen "redelijk" tijdloos waren ,niet ?


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

          Comment


          • #20
            Re: Inventarisatie lensen

            Nog een belangrijke vraag: M'n oude lenzen van mijn 20D, gaan die zeker nog werken op een 70D ?


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #21
              Re: Inventarisatie lensen

              Oorspronkelijk geplaatst door ddvddvddv Bekijk bericht
              Nog een belangrijke vraag: M'n oude lenzen van mijn 20D, gaan die zeker nog werken op een 70D ?


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
              Natuurlijk

              Comment


              • #22
                Re: Inventarisatie lensen

                Oorspronkelijk geplaatst door ddvddvddv Bekijk bericht
                Nog een belangrijke vraag: M'n oude lenzen van mijn 20D, gaan die zeker nog werken op een 70D ?


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                meenemen als je gaat kijken voor een andere camera en testen, pas dan heb je zekerheid
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #23
                  Re: Inventarisatie lensen

                  Oorspronkelijk geplaatst door ddvddvddv Bekijk bericht
                  Nog een belangrijke vraag: M'n oude lenzen van mijn 20D, gaan die zeker nog werken op een 70D ?
                  Ik heb mijn twijfels bij de Sigma 70-200... kan meevallen en tegenvallen, afhankelijk van de chip in de lens.
                  Er is hier onlangs nog iemand geweest met een trage AF met een oudere versie van die lens.
                  Dus inderdaad: meenemen

                  Voor crop Canons kan je niet veel beter vinden als standaardzoom dan een 17-55 (of eventueel Tamron/Sigma 17-50). Dat was dus een goeie tip. Het spaart meestal wat lenswissels, maar als je graag naar die 12-24 grijpt, is het misschien geen noodzaak. Je zou ook je 28-75 kunnen vervangen door de geweldige Tamron 24-70.

                  Ik persoonlijk zou die 70-200/2.8 niet wegdoen op voorwaarde dat hij goed presteert op een nieuwe body.
                  Ik hou wel van een beetje afstand en een groot diafragma, voor casual/candid portretjes en ook voor bewegende onderwerpen als kinderen en dieren, maar dat is persoonlijke voorkeur en een f/4 IS versie is effectief beter van kwaliteit.

                  Kortom: ik zou de 12-24 houden, eventueel ook de 70-200 als die even goed presteert, en de andere twee vervangen door iets dat moderner en beter is.
                  Als lichtsterkte geen prioriteit is, overweeg dan zeker de 18-135 STM en eventueel een 15-85 als allround-lens.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Inventarisatie lensen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    De Tamron iheeft geloof ik geen stabilisatie, dan wint de 24-105 makkelijk een stop en is dat verschil 2.8-4 verwaarloosbaar.
                    Dit geld voor de belichting maar voor de schertediepte blijf het gewoon één stop verschil.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Inventarisatie lensen

                      Hallo

                      Even melden : ik heb ook een Sigma 70-200 2.8 op de Canon en altijd tevreden mee, maar in autosportfotografie wilde ik af en toe nog iets meer dan 200.

                      Ik heb me de L -lens 70-300 van Canon aangeschaft en sindsdien komt de Sigma amper nog boven. Dus niet omwille van het feit dat die slecht is, eerder de range van de 70-300 die me enorm bevalt. Plus die 70-300 wegstoppen valt goed mee voor vervoer :-)

                      Doe daar aan de onderkant een 24-70, 24-105 of 15-85 of zo bij en je zit al behoorlijk. Of zoals iemand oppert die 18-200.

                      Wat mezelf betreft : af en toe denk ik dan die 70-200 weg te doen, maar ik weet het nog niet :-) Wie weet ga ik dan ooit de 2.8 missen en deze is net een prima exemplaar.

                      Comment

                      Working...
                      X