Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [CANON] Tips en uitleg gevraagd voor aankoop lens.

Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
    Nee ik kan niet wachten

Ik denk dat het de Tokina gaat worden. Ik lees er niets dan goed over. Is dit verstandig met mijn 450D? Heeft die AF. Type II heeft een ingebouwde motor.
    Een lens voor Canon EOS heeft ALTIJD een ingebouwde motor.

Comment

Ik denk dat ik voorlopig geen nieuwe lens ga kopen. Over de Tamron hoor ik niks goed. De Tokina hebben ze niet bij Konijn en de nieuwe Sigma is nog niet beschikbaar en gaat me ook iets teveel kosten.
      Ik moet met schaamte toegeven dat ik nog geen zonnekap voor mijn 18-55 kit-lens heb. De EW-60 past hier op he? Maar op konijnenberg hebben ze een B, C en D versie. Waar zit het verschil? En heeft er iemand een goede tip voor een filter?

Comment

als het je om lichtsterkte te doen is zou ik de Canon 28mm f/1.8 of een Canon 20mm f/2.8 overwegen. Dan heb je eens echt lichtsterk glas (een hele nieuwe wereld zal voor je open gaan, geloof me)

de sigma 10-20 is niet van de hoogste kwaliteit (de Canon zou beter zijn maar een pak duurder), de sigma 10-20 f/3.5 is dan weer een vreemde eend... ik gebruik UWA lenzen toch doorgaans op f/8 om voldoende scherpte-diepte te bekomen.
        Last edited by RikH; 3 juli 2009, 23:49.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Nee de lichsterkte hoeft voorlopig nog niet. Ik ben nog vollop aan het leren. Daarmee denk ik dat ik voorlopig beter nog een zoomlens koop. Als ik de Sigma 10-20 (niet die nieuwe) voor een goed prijsje kan kopen zal ik dat zeker doen. Daarna volgt nog een degelijke flitser.

Dus wie zijn Sigma kwijt wil, laat maar horen.

Ook tips ivm met zonnekap en filter voor mijn kit-lens (18-55) zijn welkom.

Comment

Allez vooruit, ik ga eens naar media markt Maastricht voor een zonnekapje. Ideaal voor dit weertje .

Comment

Waarom geen Tamron 17-50 2.8 ? Ik heb die lang gebruikt met volle tevredenheid. Deze lens wordt regelmatig als prijs/kwaliteit beste lens opgehemeld.
              De enige reden waarom ik die verkocht was de geplande overstap naar FF.
              Grrtz,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
                Ik moet met schaamte toegeven dat ik nog geen zonnekap voor mijn 18-55 kit-lens heb. De EW-60 past hier op he? Maar op konijnenberg hebben ze een B, C en D versie. Waar zit het verschil? En heeft er iemand een goede tip voor een filter?
                Onlangs ook pas mijn zonnekappen besteld voor m'n 450D, maar echt niet gezien dat er BCD-versies waren?? Heb uiteindelijk toch de versie van FKB zelf besteld - was nog goedkoper (7 à 8 euro, zelfde model).

maar ik wacht er nog op...
                I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

[QUOTE=Darshiva;2314172
                  Ik moet met schaamte toegeven dat ik nog geen zonnekap voor mijn 18-55 kit-lens heb. De EW-60 past hier op he? Maar op konijnenberg hebben ze een B, C en D versie. Waar zit het verschil? En heeft er iemand een goede tip voor een filter?[/QUOTE]

Dat Canon zonnekapje is 3x niks, beter is een vouwbare rubber zonnekap.
                  Tip voor filter:
                  Weglaten , is 100% overbodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Weglaten , is 100% overbodig.
                    Tot je de lens gaat verkopen, natuurlijk, want dan "heeft er sinds Dag 1 altijd een filter op gezeten".
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bij deze wil ik effe laten weten dat ik vandaag een Sigma 10-20 1:4-5.6 ben gaan halen. 2e hands met zonnekap en UV filter.

Allen bedankt voor de goede tips en raad.

Comment

als je een lichtssterke lens wilt
                        probeer eens de canon 50mm 1.8
                        kost nog geen 100€
                        ideaal om eens mee te experimenteren

(heb ik ook gedaan)
                        Canon 450D/18-55 IS/55-250 IS/50 1.8 II/17-55 2.8IS USM

Comment

Working...
                        X