Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

breedhoeklens canon d1 markII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: breedhoeklens canon d1 markII

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    De Canon 17-40 vind je geregeld voor +/- 450 € tweede hands hier op BD.
    Kwestie beeldkwaliteit kan ik mij over de Sigma niet uitspreken omdat ik dit objectief niet heb, maar kwestie de Canon 17-40 kan ik dit wel.
    Het is een prachtig objectief op alle gebied tenzij wellicht vervorming. Ze is scherp, zeer contrastrijk en licht. De Sigma is meer onderhevig aan flare, maar als je echt super breed wilt gaan dan is dit HET objectief. Bij mij staat ze op het verlanglijstje ondanks ik de 17-40 heb.

    Grtz, RF
    idem
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: breedhoeklens canon d1 markII

      Oorspronkelijk geplaatst door kverbanck Bekijk bericht
      Die d300 heeft natuurlijk een vergrotingsfactor van 1.6 (1.3 voor de mark II) maar alles heeft ook te maken met het niet moeten verwisselen van body en stof enzo...
      Die D300 heeft een cropfactor van 1.5....
      Ik heb een 17-40 op een 5D en daar valt de vervoming heel goed mee op de randen. Ik denk dat als je naar 12mm gaat, dat die vervorming te groot wordt... (ik heb die sigma niet, dus het is een veronderstelling). Ik gebruik die lens voor op feestjes (personen) en niet voor landschappen.

      Comment


      • #18
        Re: breedhoeklens canon d1 markII

        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        Die D300 heeft een cropfactor van 1.5....
        Ik heb een 17-40 op een 5D en daar valt de vervoming heel goed mee op de randen. Ik denk dat als je naar 12mm gaat, dat die vervorming te groot wordt... (ik heb die sigma niet, dus het is een veronderstelling). Ik gebruik die lens voor op feestjes (personen) en niet voor landschappen.
        De Sigma wordt juist geroemd voor de weinige vervorming, zo heb ik althans gelezen.

        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: breedhoeklens canon d1 markII

          Zonder enige twijfel 16-35 f2.8 nemen !
          Of je nu een vrij goedkope versie 1 of een stuk duurdere versie 2 neemt laat ik in het midden, maar dat je een Canon EF 16-35 f2.8 L USM moet pakken staat vast
          Je zal er geen spijt van hebben!

          Die lichtsterkte (zeker op een 1D body waar je niet altijd uw flash mee hebt!) zal je heel sterk apprecieren!
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #20
            Re: breedhoeklens canon d1 markII

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            De Sigma wordt juist geroemd voor de weinige vervorming, zo heb ik althans gelezen.

            Grtz, RF
            Cool, dan zal ik es wat meer info/samples moeten opzoeken.

            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            Zonder enige twijfel 16-35 f2.8 nemen !
            Of je nu een vrij goedkope versie 1 of een stuk duurdere versie 2 neemt laat ik in het midden, maar dat je een Canon EF 16-35 f2.8 L USM moet pakken staat vast
            Je zal er geen spijt van hebben!

            Die lichtsterkte (zeker op een 1D body waar je niet altijd uw flash mee hebt!) zal je heel sterk apprecieren!
            Die MKI is schijnt een flarehoer. Ennuh... een lichtsterke lens vervangt geen externe flash he.

            Comment


            • #21
              Re: breedhoeklens canon d1 markII

              Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
              Zonder enige twijfel 16-35 f2.8 nemen !
              Of je nu een vrij goedkope versie 1 of een stuk duurdere versie 2 neemt laat ik in het midden, maar dat je een Canon EF 16-35 f2.8 L USM moet pakken staat vast
              Je zal er geen spijt van hebben!

              Die lichtsterkte (zeker op een 1D body waar je niet altijd uw flash mee hebt!) zal je heel sterk apprecieren!
              Bartje, bij de leest blijven jongen. TS dacht aan een 500 euro voor een objectief.
              Natuurlijk is die 16-35 HET van HET, maar een klein beetje over voorzien budget

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: breedhoeklens canon d1 markII

                Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                Cool, dan zal ik es wat meer info/samples moeten opzoeken.
                Ondermeer te vinden op: http://www.photozone.de/canon-eos/30...report--review
                http://www.pbase.com/dhatchner/sigma...s_canon_1740_l
                http://www.fredmiranda.com/reviews/s...rt=7&thecat=29

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X