Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 18-250 OS ter vervanging van Canon 55-250 IS ?

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een superzoom gekocht omdat ik vroeger de nadelen las op BD
    In plaats van veel te lezen, kan je beter eens uitgebreid zo'n lens proberen. Je zou wel eens heel aangenaam verrast kunnen zijn .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Merci voor de antwoorden, ik ben al een stuk wijzer geworden. Ik heb trouwens alleen de 18-55mm lens bij mijn camera. Nu is het zoeken voor een goede 55-200mm lens. De Sigma 50-200 lijkt me wel iets.
      Waarom zou je dit willen? De 55-250IS is een uitstekend objectief in haar klasse. Waarom is de keuze gevallen op de sigma 50-200? Ik zie hier helaas geen (echte) vooruitgang in met wat je nu hebt.

      Je geeft aan dat je niet altijd tevreden bent over het resultaat. Dit is vaak de manier hoe je het plaatje schiet. (de techniek) http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/

      Als in kwaliteit vooruit wil gaan dan is kijken naar de canon 70-200 f4. Dit al een hele stap vooruit. Verschil ga je zeker merken. Maar heb je deze nodig, je huidige combinatie is zeker zo slecht nog niet (en pas gemakkelijk in een standaard formaat canon tas.

      Maar een goed allround objectief waar je niet inlevert op kwaliteit/prestatie zul je niet zo snel vinden.(dan bedoel ik een objectief wat over het gehele bereik presteert (18-200 of verder)) Dat is juiste de kracht van een dslr dat je de mogelijkheid hebt om te wisselen.

      Heb je voor een allround objectief het bereik van 18-200 en meer nodig? Er zijn er genoeg die de 18-55 als allround gebruiken. Zelf zoals eerder gezegd gebruiken ik de 24-105 als allround, had ook het idee dat de 18-200 ideaal zou zijn helaas is dit niet zo.

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Waarom zou je dit willen? De 55-250IS is een uitstekend objectief in haar klasse. Waarom is de keuze gevallen op de sigma 50-200?

        KNIP
        Als in kwaliteit vooruit wil gaan dan is kijken naar de canon 70-200 f4.

        KNIP

        Maar een goed allround objectief waar je niet inlevert op kwaliteit/prestatie zul je niet zo snel vinden.(dan bedoel ik een objectief wat over het gehele bereik presteert (18-200 of verder)) Dat is juiste de kracht van een dslr dat je de mogelijkheid hebt om te wisselen.

        Er zijn er genoeg die de 18-55 als allround gebruiken. Zelf zoals eerder gezegd gebruiken ik de 24-105 als allround, had ook het idee dat de 18-200 ideaal zou zijn helaas is dit niet zo.
        1-Hij heeft een Sony

        2-Ik zie hier misverstanden opduiken t.a.v. de term allround.
        Is niet hetzelfde als standaard...
        Let op uw zaak.

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 18-250 3.5-6.3 DC OS HSM ter vervanging van Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 ?

          Topic titel is dan ook 18-250 OS ter vervanging van Canon 55-250 IS ? Lijkt me dat dit topic van origine gewijd is aan de vraag van TS (over Canon objectieven). Het heeft in deze niet echt te maken met opletten, maar eerder met topic vervuiling/verwarring dit gecreëerd word door een sony gebruiker ?

          Tevens is allround voor ieder verschillend. Wat voor mij allround is, is niet voor ieder allround. De ene vindt bereik van 17-55 of 17-40 al allround de andere vindt 24-105 en de andere verstaad een 18-200 als all round. De term allround is daarom voor ieder persoonlijk. Zoals aangegeven gebruik ik een 24-105 voor allround doeleinde. (als ik op pad ga met één objectief)

          Comment

          Working...
          X