Hoe kan je bij Canon zien welk objectief wat is en daarmee bedoel ik dan voor een cropcamera of voor een FF.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welke objectieven zijn FF bij Canon.
Collapse
X
-
-
Re: Welke objectieven zijn FF bij Canon.
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtHoe kan je bij Canon zien welk objectief wat is en daarmee bedoel ik dan voor een cropcamera of voor een FF.
Is de keuze nu beperkter bij een FF?
Ja en nee, uiteindelijk zijn er minder objectieven in de EF reeks (dan dat je alles kan gebruiken natuurlijk) maar de EF op een crop is iets anders dan hetzelfde objectief op een FF. MAW de mogelijkheden zijn er wel, maar de aantallen niet altijd. De hamvraag is of je een 18-55 EF-S van pakweg 100€ op een FF van pakweg 2000€ zou willen gebruiken. Natuurlijk, om bepaalde effecten te gebruiken misschien wel.
Comment
-
Dank u voor de antwoorden dat weet ik nu ook alweer, bij het ene merk is het DX bij het andere weer dat ik vroeg het me gewoon af omdat ik wil upgraden en ook Canon meespeelt.
Ik ben momenteel eens aan het zien wat er het intresantste is kwa body maar ook kwa objectieven ook ziet het er allemaal zo groot en log uit, bv een 70-200mm f2.8 amaai.D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk berichtDe hamvraag is of je een 18-55 EF-S van pakweg 100€ op een FF van pakweg 2000€ zou willen gebruiken. Natuurlijk, om bepaalde effecten te gebruiken misschien wel.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtDank u voor de antwoorden dat weet ik nu ook alweer, bij het ene merk is het DX bij het andere weer dat ik vroeg het me gewoon af omdat ik wil upgraden en ook Canon meespeelt.
Ik ben momenteel eens aan het zien wat er het intresantste is kwa body maar ook kwa objectieven ook ziet het er allemaal zo groot en log uit, bv een 70-200mm f2.8 amaai.Last edited by FotoDirk; 21 juni 2009, 11:43.Tot sluitertijd, Dirk
Comment
-
-
Inderdaad daar heb je gelijk in, ik heb ze deze middag naast elkaar gezien zowel Canon, Nikon, Sony, Tamron, het zijn allemaal flinke toeters.(Sigma niet gezien)
Ik zou eigenlijk liefst van alles niet groter hebben dan de 70-200mm f4 van Canon ik vrees dat als je met zo een grote toeter ergens komt de mensen op de loop gaan.
Eerst zoek ik een body te kopen en het glas zal gekocht worden naargelang de behoefte.D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtInderdaad daar heb je gelijk in, ik heb ze deze middag naast elkaar gezien zowel Canon, Nikon, Sony, Tamron, het zijn allemaal flinke toeters.(Sigma niet gezien)
Ik zou eigenlijk liefst van alles niet groter hebben dan de 70-200mm f4 van Canon ik vrees dat als je met zo een grote toeter ergens komt de mensen op de loop gaan.
Eerst zoek ik een body te kopen en het glas zal gekocht worden naargelang de behoefte.
Nadeel witte lens, het valt echt op.
Voordeel, ze gaan uit de weg, want je bent vast een echte fotograaf.Tot sluitertijd, Dirk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtEen EF lens kan op alle EOS camera's
Een EF s lens kan alleen op crop.
HIT 1 van GOOGLE
En zo schrijven we het internet maar weer vol met halve waarheden ...DigiCam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk berichtVoor wat het waard is en voor wie dat belangrijk zou vinden, deze info is niet correct. Een EFs past bvb niet op een 1D (MKI, MII en MKIII) en dat zijn bij mijn weten nog altijd geen FF camera's maar 1.3 crop camera's. EFs past trouwens ook niet op een 10D (zonder modificatie aan de lens) en dat is een 1.6 crop.
En zo schrijven we het internet maar weer vol met halve waarheden ...
Om het compleet te maken: EFs past ook niet op de D30 en D60 (zo te lezen kwam je erin t.t.v. de 10D.....)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtTja, dat weet ik ook wel, maar dat zijn subtiliteiten die IMO niet in de vraagstelling pasten.
Om het compleet te maken: EFs past ook niet op de D30 en D60 (zo te lezen kwam je erin t.t.v. de 10D.....)
Bedankt trouwens om mij te herinneren (en dat allemaal op te zoeken) aan de tijd van de Canon 10D. Dat waren nog eens tijden, man ! Toen was het hier gezellig, kon je ervaringen en kennis uitwisselen, was er respect voor mekaar en vooral waren er een pak minder betweters actief op BD. Die tijden zijn voorbij, ik post een pak minder en zal je dan ook niet verder vervelen met subtiliteiten.DigiCam
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk berichtBedankt trouwens om mij te herinneren (en dat allemaal op te zoeken) aan de tijd van de Canon 10D. Dat waren nog eens tijden, man ! Toen was het hier gezellig, kon je ervaringen en kennis uitwisselen, was er respect voor mekaar en vooral waren er een pak minder betweters actief op BD. Die tijden zijn voorbij, ik post een pak minder en zal je dan ook niet verder vervelen met subtiliteiten.
Van mij mag het, maar ik heb er wel een verhaaltje bij...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtHoe kan je bij Canon zien welk objectief wat is en daarmee bedoel ik dan voor een cropcamera of voor een FF."I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtik vrees dat als je met zo een grote toeter ergens komt de mensen op de loop gaan.
Comment
Comment