Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Hangt van je budget af. Tamron heeft ook een lens in dit bereik. Deze is optisch fantastisch goed voor zijn geld. De Nikon zal ongetwijfeld wat beter zijn, en VR is een groot voordeel, maar als je op een krap budget zit, is de Tamron zeker een aanrader. stukken beter in ieder geval dan de sigma.
Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D
ze zijn beiden van plastic, en beiden geen top-objectieven,...dus als je centjes in je zakken wilt houden, koop je gewoon de sigma of tamron.. objectieven in dit segment maken elkaar niet zo heel erg veel. VR ,IS en andere zaken worden veelal gepresenteerd als zijnde je van het het voor geslaagde pics, maar je moet het nog wel ff zelf doen.. iemand die met een 3rd party lens onscherpe beelden fabriceerd, zal dit met een nikkor oid ook doen..(onscherpte ligt in 99% vd gevallen aan bewegingsonscherpte of verkeerde instellingen op de cam)de nikkor 55-200 is voor 189 euri te koop, dus ik geloof dat dit toch als kitlens bestempeld mag worden..de sigma en tamron zijn 100 euro goedkoper.. so what? in deze prijsklasse scheelt eea niet zoveel, of er nou nikkor op staat of iets anders..
Als je een D60 hebt moet je maken dat er zeker een motor in de lens gemonteerd is. Dit voor de autofocus.
Bij de sigma heb je hierbij 2 versies. 1 met motor @ 147 euro en 1 zonder motor @ 120 euro. Met deze zonder motor ga je niet veel kunnen doen he!
Bij nikon de 55-200 heeft een motor ingebouwd, en kost iets van een 152 euro.
Dan heb je ook nog bij nikon de 55-200 VR versie die kost ongeveer 200 euro.
Als ik zou kiezen tussen de 2 (met motor en zonder os of vr he) neem dan de nikon. Voor die 5 euro verschil, moet je niet twijfelen.
Al is de versie 55-200 met VR bij nikon wel aan te raden, maar kost ongeveer 50 euro duurder.
Als je echter nog iets betere kwaliteit wil, koop dan de 70-300 VR van nikon.
Natuurlijk prijs is ongeveer 435 euro.
Heb mijn prijzen gebaseerd op de website van foto konijnenberg.
en waar is de VR, OS, IS voor gemaaakt?? Juist tegen.......
IS, VR of OS is gemaakt zodat je met iets langere sluitertijden uit de hand kunt blijven werken.. handig, maar geen garantie voor scherpe plaatjes, ook daarmee worden onscherpe platen gemaakt..
nog niet zo heel erg langgeleden waren deze features nog geeneens voorhanden, en toen werden ook haarscherpe platen gemaakt met lenzen die het zonder IS, VR oid moesten stellen..
de meeste mislukkingen komen dus nog altijd van de fotograaf..
40 jaar geleden hadden ze ook geen zoomlenzen en maakten ze ook aardige opnamen, zo kun je aan de gang blijven redeneren........
VR, OS etc. zijn ontwikkelingen die de fotograven alleen ondersteuning moeten bieden.
Vind persoonlijk een Nikon 55-200 voor 220 euro (incl. verzending) niet veel !
Denk dat ik deze ga nemen !
Mijn 18-55 is ook een VR dus ga het maar bij VR houden !
Comment