Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400 mm prime

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400 mm prime

Ik heb de Sigma 400 mm APO Macro versie en ben daar ook wel tevreden over - zelfs in combinatie met een Sigma 1.4 TC. Omdat ik niet zo een vaste hand heb, is die combinatie wel alleen bruikbaar vanaf statief. In feite is een statief zelfs zonder TC aan te raden. De bokeh van deze lens is wel niet zo goed - ze als macro gebruiken doe ik dan ook zelden.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik zou mezelf nooit zo hoog inschatten Ik kan mij wel echt vastbijten in dingen die me interesseren, maar als ik geen uitweg vind, kan ik het ook héél snel opgeven

Ik zou nog wel eens met een aantal mensen in de regio Turnhout willen samenkomen om ervaring op gebied van beeldbewerking specifiek voor Nikon uit te wisselen, gaande van opslag en organisatie van bestanden tot en met de finale afwerking van foto's
      Jammer dat je de Kempense Nikonians zoekt, Frank, want ik wil ook altijd wat bijleren. Trouwens: de Kempenaars die ik ken*, zijn Canonisten, hoor!

----
      * buiten Franciskine dan, maar die schiet met van alles
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        * buiten Franciskine dan, maar die schiet met van alles
        LOL, enkel Nikon en Fuji hoor
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

en spek?
          "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

En wat met die Leica, zij het een echte of een kloon?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              En wat met die Leica, zij het een echte of een kloon?
              De echte, die was ik even uit het oog verloren, maar als je dan toch alles wil weten . . . ook nog een TZ5....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                De echte, die was ik even uit het oog verloren, maar als je dan toch alles wil weten . . . ook nog een TZ5....
                Lijkt mij een groot toestel bezitter te zijn ipv een groot grondbezitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                  Lijkt mij een groot toestel bezitter te zijn ipv een groot grondbezitter
                  Ik vermoed dat ik best zwijg over de groot - lens bezitters dan ook

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Iemand ervaring met deze lens + 1.4 TC, evt. Tamron ?
                      Ondertussen ondervonden dat een Tamron SP 1.4x (officieel "140F-Xi") hier goed mee samenwerkt .
                      AF wordt dan wel wat trager, bij weinig licht altans. Morgen bij daglicht nog eens zien of dat verschil geeft.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                        Deze 300mm nikon zou ook zeer scherp zijn en zeer stevig van bouw. Is dat zo ?
                        Prijs/kwaliteit is dit een zeer goede lens. Uit de hand trekken is geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                          Uit de hand trekken is geen probleem.
                          Gezonde gast ben jij wel, me dunkt.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                          X