Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon ef 70-300 4,5/5,6 do is usm

Volgens mij, als je het bereik 200 tot 300mm niet persé nodig hebt, koop je je voor vrijwel hetzelfde geld veel beter een 70-200L f4 IS. Da's optisch (één van de) beste zoomobjectieven ooit gebouwd door Canon, weegt slechts 40 gram meer dan de DO, heeft 8 diafragma-lamellen tegenover 6 lamellen op de DO (voor mooiere bokeh) en een kortere scherpstelafstand.

Oh... en de 70-200L wordt inclusief zonnekap geleverd terwijl je die bij de DO er nog apart bij moet kopen

En mocht de witte kleur van de 70-200 te opvallend zijn, dan koop je je toch gewoon zo'n lenscoat o.i.d.....
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Volgens mij, als je het bereik 200 tot 300mm niet persé nodig hebt, koop je je voor vrijwel hetzelfde geld veel beter een 70-200L f4 IS. Da's optisch (één van de) beste zoomobjectieven ooit gebouwd door Canon, weegt slechts 40 gram meer dan de DO, heeft 8 diafragma-lamellen tegenover 6 lamellen op de DO (voor mooiere bokeh) en een kortere scherpstelafstand.

Oh... en de 70-200L wordt inclusief zonnekap geleverd terwijl je die bij de DO er nog apart bij moet kopen

En mocht de witte kleur van de 70-200 te opvallend zijn, dan koop je je toch gewoon zo'n lenscoat o.i.d.....
      Maar dan zie je wel niet in waarom je een DO koopt. De DO is namelijk veel kleiner en neem je dus veel gemakkelijker mee. En je hebt nog 100 mm meer bereik ook.

Je koopt de DO niet omwille van zijn optische kwaliteiten maar omwille van het totaalpakket. Iemand die in de DO geinteresseerd is omwille van de kwaliteiten van de DO die vind een 70-200 F4 IS gewoon niet interessant.

Dat is een beperkt doelpubliek dat is wel zeker. Oh en de DO wordt ook met zonnekap geleverd allee de mijne 5 jaar geleden toch. Maar als je die erop zet dan wordt alles wel weer heel groot.

Ik loop gewoon rond met mijn body met lens hangend aan mijn schouder en de DO in mijn jaszak als ik geen zin heb om alles mee te nemen. Doe dat maar eens met die 70-200..... Nu ja ergens zal je wel een jas vinden waar die in past maar of je daar dan wilt in rondlopen...
      En denk je echt dat je minder gaat opvallen met die 70-200 als je hem zwart maakt? Ik denk dat heel wat non-canon gebruikers dat gaan tegenspreken.

Ooit koop ik misschien wel die 70-200 IS maar voor mij is dat dan complementair en gaat die zeker de DO niet vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Jammer dat die test gaat vergelijken met de (veel mindere) 75-300 en niet met de (logische) 70-300 IS (niet DO).
        Eigenlijk wel logisch. De niet DO bestond toen nog niet

Maar ga ermaar van uit dat de niet DO optisch zeker niet gaat onderdoen aan de DO.

Comment

Working...
        X