Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandpuntafstand effectief en 35mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Brandpuntafstand effectief en 35mm

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

    En wat betreft lenskwaliteit, geen enkel objectief in deze range heeft voldoende scheidend vermogen om zo een kleine ccd van optimaal detail te voorzien, dat overtreft het huidige kunnen van de lensbouwers, zelfs al zou het stukken van mensen mogen kosten.
    Hoe verklaart u dan dat een Fuji S100fs en een Nikon D90 praktisch identieke resolutie laten zien?
    Begrijp me goed svp het gaat hier niet om het ophemelen van een Fuji en het degraderen van een Nikon, het gaat mij erom dat DPReview dit aan de hand van hun testkaart foto's heeft aangetoond.
    En als ik de zojuist gepubliceerde getallen in de review van de D5000 mag geloven, dan is die ook ongeveer hetzelfde als van een S100fs.
    We hebben het hier toch over sensoren van respectievelijk 23,6 x 15,8 mm en 8,8 x 6,6 mm.

    Comment


    • #17
      Re: Brandpuntafstand effectief en 35mm

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Hoe verklaart u dan dat een Fuji S100fs en een Nikon D90 praktisch identieke resolutie laten zien?
      Begrijp me goed svp het gaat hier niet om het ophemelen van een Fuji en het degraderen van een Nikon, het gaat mij erom dat DPReview dit aan de hand van hun testkaart foto's heeft aangetoond.
      En als ik de zojuist gepubliceerde getallen in de review van de D5000 mag geloven, dan is die ook ongeveer hetzelfde als van een S100fs.
      We hebben het hier toch over sensoren van respectievelijk 23,6 x 15,8 mm en 8,8 x 6,6 mm.
      Dat kan je natuurlijk op verschillende manieren bekijken, simpelste test, maak met beide toestellen een soortgelijke opname, en laat deze eens afdrukken op formaat 40cm X 60cm, wedden dat je het dan wel zal zien.

      Comment


      • #18
        Re: Brandpuntafstand effectief en 35mm

        Dat heeft DPR reeds gedaan.
        Die hebben de foto's van de testkaart op 100% bekeken
        Elders op het internet zweeft ook een verhaal van de G10 vs Hasselblad.

        Ik kan me ook zeer moeilijk voorstellen dat, voor wat betreft resolutie, een Nikon D90 gelijk is aan de S100fs. Het druist in tegen mijn gevoel, maar het is wel zo.
        Dus is de conclusie dat ook met een kleine CCD hoge resoluties haalbaar zijn.

        Comment

        Working...
        X