Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 18-200mm - Tamron, Sigma, Canon?

Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk bericht
    @fromdad: dankjewel voor de nuttige link!
    Feit blijft wel dat iedereen er een heel andere mening op lijkt na te houden over die sigma, van 'rotslecht' tot 'geweldig'...

Aan de anderen: zoals ik al gezegd heb komen de vernoemde tamron's niet in mijn lijstje voor, omdat de 28-270 niet genoeg groothoek heeft, en omdat ik helemaal niet meer zoom dan 200mm nodig heb. Die lenzen zijn dan ook duurder en vooral groter, en dus onhandig om mee te nemen. Dan geef ik het extra geld liever aan de canon.
    Lenzen wisselen in het stof lijkt me nog steeds geen goed plan, en het is ook onpraktisch als je snel een foto wil maken.
    Als er nog andere lenzen zijn met een bereik van 18mm tot ongeveer 200mm (ietsje minder mag ook) dan hoor ik het wel graag!

foutje van mij de Tamron: niet 28 maar 18 -270 VC, evenveel groothoek dan de anderen dus.
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

volgens dp review
      sigma ois = beste koop voor gebruik op pc en kleine prints / weinig vervorming maar onscherp op 135 mm
      canon isbeter, scherp op tele maar slechter op groothoek dan de nikon, evenwel minder slecht op 135 mm / last van creep ?
      beste optische kwaliteit = tamron 18 270 vc
      intussen is er ook een sigma 18/250 met beeldstabilisatie ?

volgens photozone :
      canon wordt hier optisch laagst gekwoteerd uit geheel de rij
      ( wat zegt regulus hiervan ? )

testaankoop ( ahum ) beoordeelt de tamron laagst
      en de canon als de beste met stabilisatie ( sigma zonder stabilisatie scoort hier zelf het beste)

gezien dergelijke lens toch nooit overal goed voor zal zijn misschien
      de voordeligste aanschaffen ?

( en met de rest dan iets anders natuurlijk )

Comment

Lenzen wisselen in het stof lijkt me nog steeds geen goed plan, en het is ook onpraktisch als je snel een foto wil maken.
        In mijn ervaring (Nikon zonder ingebouwde sensor-reiniging) is lenzen wisselen geen probleem (ook niet in het Tanzaniaanse "rode stof", veel erger dan woestijnzand). Zowiezo zou ik toch gerief meenemen om je sensor te kuisen.
        En "snel" foto's maken... de weinige foto's waar ik echt blij mee ben zijn allemaal geanticipeerd. Enfin, ieder zijn ding natuurlijk .

Comment

Hoi,

omdat jullie allemaal me zo goed geholpen hebben, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om te laten weten wat het uiteindelijk geworden is.
          Ik heb me de sigma 18-200mm met stabilisatie aangeschaft. Het grote bereik zonder wisselen vind ik geweldig. Wat me wel stoort is dat de autofocus hier veel slechter lijkt op te werken dan op mijn andere lenzen. Nogal traag en ook vaak fout, en foto's zijn daardoor niet steeds scherp genoeg. Maar ik neem aan dat ik dat er voor die prijs maar moet bijnemen zeker ...

Nog even over dat 'snel' foto's nemen: ik studeer journalistiek en doe persfotografie. Daarin is het vaak belangrijk om net dat ene moment op de foto te hebben, en is wat er op de foto staat het belangrijkste. Geen kunstig gedoe dus waar je kan plannen en je tijd nemen om alles perfect af te stellen of van lens te wisselen. Met dat in het achterhoofd maakt het de traagheid van de focus nog erger, omdat het voor de rest een prima reportagelens is.

Comment

Aan de anderen: zoals ik al gezegd heb komen de vernoemde tamron's niet in mijn lijstje voor, omdat de 28-270 niet genoeg groothoek heeft, en omdat ik helemaal niet meer zoom dan 200mm nodig heb.
            200mm Is geen zoom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              200mm Is geen zoom.

ze zullen wel "tot" 200 mm bedoelen zekers .... en dan zoomt ie wel, soms doe je toch wel onnodige posts, maar pas op !! Ik ben wel een fan van jou Kees
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Wie niet ?
                Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Working...
                X