Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ik zoek ervaringen met de: Pentax DA* 55 en 200 mm primes
Ik heb geen van beide, maar bezit wel de FA*200 2.8, die optisch identiek zou zijn aan de DA*200.
Op zich een handige lens (gewicht), heel scherp zelfs op 2.8, hoeken even scherp als centrum enz...
maar af en toe durft ie bij hoge contrasten wel wat purple fringing geven.
Hierbij een 100% crop zonder verscherping, waarop op 100% duidelijk de fringing te zien is, op de hele foto verkleind op 1024 pixels ziet men er echter niets van.
Gebruikte raw-converter is deze meegeleverd met de K20D.
De 55 mill’ das een ander paar mouwen (vrij nieuw dacht ik)
Yep, vrij nieuw + Aantal Pentax gebruikers hier op het forum is beperkt + denk dat vele de FA 50mm 1.4 al hebben.
Ik denk dat je op een specifiek Pentax-forum meer kans gaat hebben met deze vraag.
Yep, vrij nieuw + Aantal Pentax gebruikers hier op het forum is beperkt + denk dat vele de FA 50mm 1.4 al hebben.
Ik denk dat je op een specifiek Pentax-forum meer kans gaat hebben met deze vraag.
Comment