Na maanden van wachten, sparen en uren surfen op allerlei websites zoals deze sta ik eindelijk op het punt om over te schakelen op een dslr.
Ik heb de voorbije jaren met een canon powershot G9 gewerkt en daardoor de smaak te pakken gekregen.
Mijn grootste probleem is dat ik zowel in macro- als vogel/dierenfotografie geinteresseerd ben en daarnaast ook nog eens normale portretten en landschappen wil kunnen fotograferen.
Om die reden wil ik een goede all-round lens. Ik weet dat deze lenzen niet perfect zijn in verglijking met specifieke lenzen, ik heb het halve forum al gelezen.
Je mag me gerust toch nog overtuigen om 2 lenzen te kopen, maar in mijn starterspakket moet alles inzitten. Ik ben niet van plan binnen 2 maanden een extra lens te kopen.
Als camera heb ik voor een Eos 450D van Canon gekozen.
Nu is mijn vraag eigenlijk vooral:
Welke all-roundlens moet ik nemen?
Hebben jullie ervaring met een van deze?
Tamron 18-250mm: heel goede reviews 400 euro geen IS
Tamron 18-270mm: iets minder goede reviews 500 euro IS
Sigma 18-250mm: weinig over bekend, wel een TIPA-award, IS en 550 euro
of iets anders?
Mn budget voor camera plus lens ligt rond de 1000 euro, als het kan liefst minder.
Ik koop er wss ook een raynox macroconverter (of iets dergelijks) bij om dichter te kunnen scherpstellen en macro-foto’s te nemen. iemand daar ervaring mee?
Nog andere tips of dingen waarmee ik rekening moet houden?
alvast bedankt
Ik heb de voorbije jaren met een canon powershot G9 gewerkt en daardoor de smaak te pakken gekregen.
Mijn grootste probleem is dat ik zowel in macro- als vogel/dierenfotografie geinteresseerd ben en daarnaast ook nog eens normale portretten en landschappen wil kunnen fotograferen.
Om die reden wil ik een goede all-round lens. Ik weet dat deze lenzen niet perfect zijn in verglijking met specifieke lenzen, ik heb het halve forum al gelezen.
Je mag me gerust toch nog overtuigen om 2 lenzen te kopen, maar in mijn starterspakket moet alles inzitten. Ik ben niet van plan binnen 2 maanden een extra lens te kopen.
Als camera heb ik voor een Eos 450D van Canon gekozen.
Nu is mijn vraag eigenlijk vooral:
Welke all-roundlens moet ik nemen?
Hebben jullie ervaring met een van deze?
Tamron 18-250mm: heel goede reviews 400 euro geen IS
Tamron 18-270mm: iets minder goede reviews 500 euro IS
Sigma 18-250mm: weinig over bekend, wel een TIPA-award, IS en 550 euro
of iets anders?
Mn budget voor camera plus lens ligt rond de 1000 euro, als het kan liefst minder.
Ik koop er wss ook een raynox macroconverter (of iets dergelijks) bij om dichter te kunnen scherpstellen en macro-foto’s te nemen. iemand daar ervaring mee?
Nog andere tips of dingen waarmee ik rekening moet houden?
alvast bedankt
Comment