Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

55-250 of 70-300?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 55-250 of 70-300?

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Dat klopt.
    Om met de 55-250 dezelfde uitsnede te krijgen moet je het plaatje naderhand (iets) croppen...
    't ja, daar valt geen spelt tussen te krijgen.
    En met een 55-105 moet je wat meer croppen en je hebt ook dezelfde uitsnede.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
      't ja, daar valt geen spelt tussen te krijgen.
      En met een 55-105 moet je wat meer croppen en je hebt ook dezelfde uitsnede.;

)
      Spelt?
      Je moet veel croppen , dat is het verschil.
      Croppen van 300 naar 250mm is maar een smal randje....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        70-300

Als je een tele wil, dan tellen de mm aan het einde, niet die tussen 55 en 70.
        Ga maar eens een stap vooruit in je schuilhut, in je auto tijdens een safari, of terwijl je op je buik ligt aan de rand van een meertje, ...

Over de bouwkwaliteit of optische kwaliteit weet ik niets, want ik ken de lenzen niet.
        Maar ik lees hier dat de 70-300 zeker niet minder is (of zelfs beter). Bij mij was de keuze dus snel gemaakt.
        Ik heb iemand gevonden die de 70-300 wil verkopen voor 300 euro.
        Dus ga ik deze waarschijnlijk kopen.
        alleen nog een vraagje...
        Je hebt 2 IS's op deze lens... wat zijn de verschillen (ene voor ver en andere voor dicht ofzo?)
        groeten,
        bert
        canon en zen glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bert boute Bekijk bericht
          alleen nog een vraagje...
          Je hebt 2 IS's op deze lens... wat zijn de verschillen (ene voor ver en andere voor dicht ofzo?)
          groeten,
          bert
          Waarschijnlijk een modus normaal en een modus voor meetrekken van de camera (een bewegend onderwerp met relatief lange sluitertijd)

Comment

Een normale modus en een modus voor horizontal panning waarbij alleen verticale storingen opgeheven worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Een normale modus en een modus voor horizontal panning waarbij alleen verticale storingen opgeheven worden.
              bedankt!
              Horizontaal panning is bv een vliegende vogel trekken?
              groeten,
              bert
              canon en zen glas

Comment

Klopt, of een sportauto volgen...

Comment

Klopt, of een sportauto volgen...
                  Dat lijkt me wel interessant!
                  Een meerwaarde dus?
                  canon en zen glas

Comment

Dat lijkt me wel interessant!
                    Een meerwaarde dus?
                    Kan de 55-250 ook, werkt geheel automatisch....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Kan de 55-250 ook, werkt geheel automatisch....
                      nu weet ik echt niet meer wat ik moet kopen...
                      canon en zen glas

Comment

nu weet ik echt niet meer wat ik moet kopen...
                        Bij de 70-300 zijn er twee modes, bij de 55-250 niet. Op DPreview heb ik dit gevonden :
                        Canon’s latest optical Image Stabilizer (IS) technology provides up to 4-stop compensation for image blur caused by camera shake and slow shutter speeds. Photographers normally shooting handheld at 1/250 sec can switch on IS to obtain a similarly steady and blur-free result with a shutter speed of just 1/15 second. The inclusion of automatic panning detection makes it easier for photographers to track wildlife and other moving subjects. To ensure consistently accurate results at all zoom positions, the IS system within each lens has been optimised for that lens’ specific focal length range. Since the IS system is based within the lens, the results are visible through the viewfinder when framing the image.

(Phil: Below is a diagram of the IS unit from the 70-200 mm F2.8L IS lens for comparison, as you can see the new design is considerably simpler and is said to be just as effective).

Maar Telekees zal zoals altijd in ruime bewoordingen laten weten hoe de 55-250 IS WEL alleen horizontaal kan pannen met IS in de vertikale richting alleen.

Comment

Om het nog wat moeilijker te maken: de diafragmawaardes vervallen minder snel met de 70-300:

55-250: 4.0 op 55mm - 4.5 op 74mm - 5.0 op 96mm - 5.6 op 154mm
                          70-300: 4.0 op 70mm - 4.5 op 85mm - 5.0 op 135mm - 5.6 op 200mm

Comment

Bij de 70-300 zijn er twee modes, bij de 55-250 niet. Op DPreview heb ik dit gevonden :
                            Canon’s latest optical Image Stabilizer (IS) technology provides up to 4-stop compensation for image blur caused by camera shake and slow shutter speeds. Photographers normally shooting handheld at 1/250 sec can switch on IS to obtain a similarly steady and blur-free result with a shutter speed of just 1/15 second. The inclusion of automatic panning detection makes it easier for photographers to track wildlife and other moving subjects. To ensure consistently accurate results at all zoom positions, the IS system within each lens has been optimised for that lens’ specific focal length range. Since the IS system is based within the lens, the results are visible through the viewfinder when framing the image.

(Phil: Below is a diagram of the IS unit from the 70-200 mm F2.8L IS lens for comparison, as you can see the new design is considerably simpler and is said to be just as effective).

Maar Telekees zal zoals altijd in ruime bewoordingen laten weten hoe de 55-250 IS WEL alleen horizontaal kan pannen met IS in de vertikale richting alleen.
                            Heeft de 55-250 nu die nieuwe IS?
                            En is die alleen maar voor verticaal?
                            canon en zen glas

Comment

Heeft de 55-250 nu die nieuwe IS?
                              En is die alleen maar voor verticaal?
                              Maar nee, de 55-250 heeft een gewone IS (in alle richtingen dus) bij de 70-300 kan je de IS in twee standen schakelen, stand 1 zoals alle ISsen alle richtingen, stand 2 voor horizontaal pannen.
                              Wat Telekees in al zijn crypticiteit bedoelt is dat het voor hem niet uitmaakt of je kan standen inschakelen of uitschakelen want de IS is automatisch, er wordt met andere woorden altijd gecorrigeerd waar nodig.

Comment

Ik heb geen idee HOE het werkt, maar het staat gewoon in de spec's dat de 55-250 automatische panningdetectie heeft en zelf instelt wat ie moet doen, bij zowel horizontaal als verticaal pannen, waarbij 1 stabilisatie-as wordt uitgeschakeld.
                                En dat zonder knopje

Comment

Working...
                                X