Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

    Mijn lenzen staan soms ook op AF en dan verdraai ik ze ook manueel om daarna snel scherp te stellen met autofocus. Kan dat kwaad ?
    Last edited by johan de man; 23 juli 2010, 10:01.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #17
      Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Mijn lenzen staan soms ook op AF en dan verdraai ik ze ook manueel om daarna snel scherp te stellen met autofocus. Kan dat kwaad ?
      Als ze ervoor gemaakt zijn om dat te kunnen niet he. FTM heet dat (Full Time Manual). De meeste Canon lenzen met USM motor kunnen dat.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #18
        Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

        Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
        denk dat ze vorige keer gewoon de oorzaak van 't defect (motor ? ergens te vast zodat de moter te hard moet werken ?) niet hebben gefixed ...
        Dus ook gewoon niet gecontroleerd na de reparatie
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: sigma 105 macro ..grr moet gewoon effe van mijn hart

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dus ook gewoon niet gecontroleerd na de reparatie
          Had het gecontroleerd in de winkel in leuven (bij de vriendelijkste verkoper van Leuven die mij al vies bekeek omdat ik het wou controleren) en daar werkte het. Maar ben niet echt zo'n macro fotograaf.

          Omdat ik twijfelde dat ik de lens wel goed had gemanipuleerd wanneer ik die op manuele af gebruikte (schakelaar EN verschuiven ring) heb ik dus na de reparatie er heel goed op gelet dat ik 't goed gebruikte.

          Ik heb ze uiteindelijk verkocht aan iemand die ze toch manueel ging gebruiken en mij een canon 100mm gekocht.

          Comment

          Working...
          X