Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek lens Sony Alpha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groothoek lens Sony Alpha

Sinds ruim een jaar heb ik de Sigma 10-20 (F4-5.6 versie). Door de grote beeldhoek vind ik het een heerlijke lens om mee te werken. Geeft creatieve mogelijkheden en is natuurlijk erg nuttig bij landschap of overzichten.

Als je plant om op termijn over te stappen op FF, dan is deze lens niet meteen een eerste keus. Voor mij was het de laatste APS-C lens die ik kocht, zodat ik verder 'toekomstvast' glas kan verzamelen. Toch heb ik er absoluut geen spijt van! Integendeel :-).

Maak voor jezelf de afweging of je het waard vind om de komende jaren met een leuk groothoek zoom te werken en die nu te kopen, of dat je wacht tot er een interessant FF aanbod op de markt is.

Groet,
    Peter

Comment

zou iemand de sigma 10-20 lens aanraden om landschappen in afrika te fotograferen ?
      www.highdesignstudio.be
      I have a story behind every picture taken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanT Bekijk bericht
        zou iemand de sigma 10-20 lens aanraden om landschappen in afrika te fotograferen ?
        Ik wel
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

is het echt de moeite om landschappen te fotograferen, het is namelijk geen goedkope aankoop hierdoor twijfel ik, heb een Sony 18-70/3,5-5,6 lens
          of is deze voldoende ?
          www.highdesignstudio.be
          I have a story behind every picture taken

Comment

Het verschil tussen 18 en 10 mm is niet gering. Meen dat 18 mm een beeldhoek heeft van 75 graden en de 10 mm ongeveer 102 graden. Even visualiseren: je staat in de hoek van een kamer en maakt een foto, waar de muur links en de muur rechts van je opstaat. Vertaal dat even naar wat je 'buiten' kan doen...

Groet,
            Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanT Bekijk bericht
              is het echt de moeite om landschappen te fotograferen, het is namelijk geen goedkope aankoop hierdoor twijfel ik, heb een Sony 18-70/3,5-5,6 lens of is deze voldoende ?
              Koop er gewoon eentje tweedehands en als je na je reis vindt dat de lens voor jou het geld niet waard is, dan verkoop je ze weer.
              Ik vermoed echter dat je ze in dat geval gewoon zal willen houden .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
              X