Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd aan gevorderde waarden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hulp gevraagd aan gevorderde waarden

@KazzZ: is die de moeite om eens te passeren denk je?
    niet dat Elsene zoo ver is, maar niet veel zin om tot daar te rijden
    voor enekel zeer oude modellen, of duur of...

@iedereen: nogmaals bedankt voor de vele en snelle reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
      Er is er eentje in de Matongéwijk hier in Brussel (Elsene) niet ver van het koninklijk paleis.
      Campion. Dure gast.

Comment

Ik zou je toch aanraden, mocht je tweedehands (via één van die winkeltjes) kopen, een "gevorderde waarde" mee te nemen. Ik stel iets meer vertrouwen in kopen van een "gevorderde waarde" hier op BD. Zal alleszins, vóór ik iets koop, proberen zijn "geschiedenis" (en indien mogelijk, van de lens of camera) na te gaan.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

2e hands kopen kan inderdaad tricky zijn. Daarom mijn vraag ofdat er hier personen de winkels kennen en eventueel al ervaring mee hebben.
          Van die in bxl ken ik al één iemand die er een goede koop heeft gedaan. (maar één zwaluw maakt de lente niet natuurlijk)

Comment

nooit miserie gehad met 2de hands op BD.

ik heb ooit wel eens een héél exotische lens gevonden in een pandjeshuis...
            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

3 lenzen die in combo worden aangeboden met de eos 45Od
              -Tamron 18-200mm F/3.5-6.3 Di XR II
              -Sigma 18-200mm OS
              -Canon EF-S 18-200mm iS

dat beetje geld meer betalen voor die Canon?

Comment

Van die drie denk ik (maar ik ben eigenlijk niet voor third-party) inderdaad: de Canon. Maar dan nog zal ik zeggen: liever een 18-55 en een 55-250 dan zo'n z.g. "superzoom". Maar dat heb ik in andere threads ook al gezegd. Zoek maar na: een superzoom of toch 2 lenzen?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

2 lenzen zullen waarschijnlijk een betere kwaliteit geven.
                  Maar ik zou kiezen voor die 'superzoom' omdat ik dan steeds
                  alles bij mij heb. Ik zie mijzelf niet echt steeds ervoor zorgen
                  dat ik een tweede lens kan meenemen. Met die superzoom
                  hang ik mijn camera rond mijn hals en ben ik weg :-)
                  Eenmaal ik heb ondervonden heb wat soort foto's ik het meeste trek
                  kan ik dan nog steeds een 'kleinere' lens aanschaffen. Maar tijdens
                  mijn leerfase lijkt die superzoom mij het handigste.

Comment

Dat is voor mij een aanvaardbare conclusie. Het klopt: met die superzoom kun je van breedhoek tot tele gaan en zo je favoriete "zone" bepalen. Weet je dat er zelfs software (voor PC tenminste, ik ben een "Mac-man") waarmee je kunt bepalen wat jouw favoriete brandpuntsafstand is?
                    Na een tijd zul je vanzelf tot de ontdekking komen dat je bv (ik zeg maar wat) hoofdzakelijk binnen rond de feestdis schiet. Wat kom je dan te kort: lichtsterkte en eventueel meer breedhoek. Of dat je hele andere foto's maakt, met een andere conclusie dus...
                    Het voordeel van een dSLR t.o.v. een bridge is dan precies dat je de accessoires (lenzen, en/of zaken als statief, externe flitser...) naargelang je behoeften kunt aanschaffen.
                    Ik zou zeggen: begin alvast te sparen!

Comment

ben ook een mac-man
                      das idd het mooie aan dslr, ook de reden waarom ik bridge nooit heb overwogen.

Comment

Bridge heeft wel z'n voordelen, hoor...
                        Als ik met mijn 50D met 17-55 f/2.8 samen met mijn vrouw (met een Pana fz18) op stap ben, en we zien iets in de verte of in de top van een boom dat we willen vastleggen, dan schiet ik letterlijk te kort, terwijl m'n vrouw met haar 18X zoom op dat moment het juiste wapen in handen heeft. Om nog niet te spreken van het feit dat ik met een kleine 2kg op stap ben, en zij met nog geen 400g.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Campion. Dure gast.
                          zeg maar HEEEEEL duur, zowel nieuw als 2de hands

Comment

Als je niet echt weet welke lenzen je nodig hebt, ben ik één en al voorstander van een 18-200 hetzij Sigma of Nikon, later kan je nog altijd lichtsterkere lenzen of Pro-lenzen aanschaffen in functie van je behoefte. Ik heb ook allemaal 2.8 lenzen in gebruik maar die 18-200 heb ik ook nog en een oude 24-120, ze worden nog altijd gebruikt. Je hebt niet altijd de mogelijkheid en of goesting om een ganse glasbak mee te sleuren. Dan biedt zo een all-round objectief aardig wat uitkomst. En de kwaliteit...... veel beter dan wat er hier dikwijls op dit forum wordt beweerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Bridge heeft wel z'n voordelen, hoor...
                              Als ik met mijn 50D met 17-55 f/2.8 samen met mijn vrouw (met een Pana fz18) op stap ben, en we zien iets in de verte of in de top van een boom dat we willen vastleggen, dan schiet ik letterlijk te kort, terwijl m'n vrouw met haar 18X zoom op dat moment het juiste wapen in handen heeft. Om nog niet te spreken van het feit dat ik met een kleine 2kg op stap ben, en zij met nog geen 400g.
                              leuk te lezen, zo werkt het hier ook, heb zelf alleen de 17-40mmL en Corien de Fuji S7000,we vullen dus ook op fotografiegebied elkaar aan.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X