Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt er die zotte Canon EW-83E zonnekap eigenlijk ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie gebruikt er die zotte Canon EW-83E zonnekap eigenlijk ?

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    Scalll, zoals je ziet aan de replies, je kan dus totaal ongegeneerd rondlopen met die zotte zonnekap op uw 17-40 en lekker hard opvallen .
    LOL , ik was juist hetzelfde aan het denken
    Groot nadeel is dat ze met de zonnekap niet deftig in mijn Thinktank holster past (recht noch omgekeerd)

Alvast bedankt voor alle input guys...

Comment

Op de 16-35 f2,8 II zit ook een heel brede zonnekap, en die gebruik ik altijd.
      Als ik de zonnekap er toch eens afhaal tijdens het fotograferen, dan is het omdat ik de 40D gebruik met de ingebouwde flitser. Met die flitser krijg je een schaduw onderaan het beeld, zeker met de enorme zonnekap van de 16-35...

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Trouwens de kap van de 24-105 is bijna dezelfde als die voor de 17-55, en die zat er wel gratis bij (had ik die maar eerder gekocht dan had ik de kap voor de 17-55 niet moeten kopen)
      Ik heb de 24-105 f4 L IS en de EF-S 17-55 f2,8 IS gehad, en ik gebruikte de zonnekap van de 17-55 op beide lenzen, dan moest ik er maar eentje meenemen. Maar dat gaat alleen maar als je de 24-105 op een 1,6x crop camera gebruikt, op een full-frame zal je zeker vignetting krijgen als je de zonnekap van de 17-55 op de 24-105 gebruikt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik gebruik ze ook voornamelijk als protectie, en het geeft wel klein beetje functie als zonnekap maar helpt niet altijd volledig neen, maarja bon, alle kleine beetjes helpen.
        (L-glass is ook dikwijls maar een "klein" beetje beter, en men gebruikt het toch ook? ;-)

Daarnaast is het dikwijls wel een verdomd ambetante zonnekap met gebruik van flitslicht... ik heb er zelfs eens hinder van gehad bij gebruik van externe flits.... weet niet meer hoe ik dat gedaan heb maar het was wel te zien op m'n foto's :-(
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Scalll, zoals je ziet aan de replies, je kan dus totaal ongegeneerd rondlopen met die zotte zonnekap op uw 17-40 en lekker hard opvallen .
          Mijn vrouw schaamt zich al lang dood wanneer ik mijn toeters bovenhaal, vandaar mijn keuze voor natuurfotografie, daar valt dat minder op dan op de dijk van Knokke

Comment

De enige reden waarom ik mijn zonnekappen (EW-83E op de EF-S 10-22; EW-83J op de EF-S 17-55) er zou afhalen, is om vlotter aan mijn circ.pol. filter te kunnen draaien.

(natuurlijk gaat de kap ook van mijn 17-55 als ik de interne flits gebruik - uitzonderlijk weliswaar, maar toch)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
            X