Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: een lens?

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
    Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met ingewikkeld? Het is net zoals met andere lensen, zoomen - scherpstellen en trekken.
    ik heb andere lensen nog niet echt gezien.. jah lange zwarte maar nog niet zo eentje:O
    hij is misschien niet ingewikkeld, zo zag hij er alleen uit
    ik ga er over denken. ik vind het namelijk een heleboel geld.
    maar ik wil jullie heeeeeeeeel erg bedanken voor jullie advies. denk dat er uiteindelijk wel zo'n lens komt.
    wat voor lens zouden jullie adviseren als het niet om de hondensport ging? want grote kans dat ik dat nog maar 2 maandjes doe.
    ben hopelijk niet al te lastig

Comment

Als het niet zo snel en duur moet (en niet meer voor hondensport) dan de 55-250 IS die zeer scherp en betaalbaar is.

Comment

en de sigma 18-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          en de sigma 18-200
          Niet doen, de 55-250 is een factor 5 zoom en dat is al heel veel om kwaliteit over de hele lijn te hebben, vandara dat ze in het deel 200-250 al een minder snelle AF heeft. De 18-200 is een factor 10 zoom...gemakkelijk om mee rond te wandelen dat wel, maar verwacht geen wonderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Niet doen, de 55-250 is een factor 5 zoom en dat is al heel veel om kwaliteit over de hele lijn te hebben, vandara dat ze in het deel 200-250 al een minder snelle AF heeft. De 18-200 is een factor 10 zoom...gemakkelijk om mee rond te wandelen dat wel, maar verwacht geen wonderen.

ik heb de 18-200 VR van Nikon en die lens is zeer goed (momenteel gebruik ik ze niet meer omdat ik nu met D700 en 24-70 werk, dus mijn maatstaven liggen toch redelijk hoog en als ik die lens goed vind... dan denkt ieder er het zijne maar over).
            Ik heb hier al meerdere keren die lens gepromoot en telkens krijg ik negatieve reakties.
            Maar ik denk voor iemand als Gaby dat een 18-200 interessant is. Met een lens als de 18-200 hoef je niet meer te wisselen .....EN......geen stof meer op de sensor, wat je toch heel wat narigheid bespaart. En de kwaliteit zal wel ruim voldoende zijn.
            Voor Canon zijn er alternatieven zoals de Sigma 18-200 met OS, deze lens is mechanisch beter dan de Nikon, Optisch kan ik er niet direct over oordelen maar er zijn mensen in onze club die ze hebben en ze zijn er tevreden over.

groetjes Luc

Comment

Working...