Sinds 14 dagen een Nikon D90 gekocht. Ben er volop mee aan het experimenteren. Op de lens ( Nikor 18-200 VR) zie ik oa VR on en off (is duidelijk) , maar wat is de funktie van de onderliggende knop : Normal - Active?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Gebruik van "Normal" en "Active" op Nikor 18-200 bij D90
Collapse
X
-
-
Re: Gebruik van "Normal" en "Active" op Nikor 18-200 bij D90
Normal gaat maar een beweging eruit halen en laat dus panning toe
Active gaat elke trilling eruit halen. Bv trillen van een auto.
Zo staat het toch overal geschreven
Grtz
moest ik iets vergeten zijn vul gerust aan he
-
Normal: zowel verticaal en horizontaal anti vibratie maatregel
Active: enkel verticaal anti vibratie, zodat je horizontaal nog een bewegend object (auto/voetballer) kan volgen.Nikon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Woete Bekijk berichtNormal: zowel verticaal en horizontaal anti vibratie maatregel
Active: enkel verticaal anti vibratie, zodat je horizontaal nog een bewegend object (auto/voetballer) kan volgen.
De uitleg van 'Si_Burnout' is wel correct.
Meer info over beide functies en wanneer ze te gebruiken vind je hier op de website van nikon. :https://nikoneurope-nl.custhelp.com/...50/r_id/127714
groetjes,
Comment
-
Hartelijk dank voor jullie reactie. Inderdaad zoals laatste poster vermeldde, gaat het bij "active" over stabilisatie waarbij je, als ik het zo mag uitdrukken, niet stabiel staat zoals bijvoorbeeld foto's maken vanuit een wagen, op een motor, op de kermis enz.
Graag vermeld ik er, als nieuwe gebruiker, nog bij dat dit forum een geweldig medium is om je problemen opgelost te zien. Bedankt voor jullie hulp !!
Hartelijk,
Pol
Comment
-
ajaj, dat zal me leren de handleiding niet te willen lezen.
ik zette dus steeds vr op active als ik wou pannen. daarom mss dat ik net géén mooie plaatjes heb kunnen maken.Nikon
Comment
-
Comment