Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 35mm AF-S prime

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikkor 35mm AF-S prime

    Laat ons iets weten he dat je hem hebt, en of hij je bevalt.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Nikkor 35mm AF-S prime

      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Goede keuze (eindelijk eens een beginner niet niet persé wil zoomen)
      Enig nadeel : het is een DX lens
      en daarom ben ik woensdag ook een 35mm prime gaan halen. 2de hands, de AFD, dus wel FF

      ik heb er nog niet veel mee kunnen doen, maar wat ik tot nu toe gezien heb is alvast veelbelovend van kwaliteit

      bedankt Jos!

      En als ik nu iemand een lens moet aanraden zal dat de 35mm ipv 50mm zijn, maakt niet uit welke juist, maar de beeldhoek ligt me beter
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #18
        Re: Nikkor 35mm AF-S prime

        Ik ga er straks ook om...
        benieuwd wat dan geeft 's avonds op m'n D90!
        voor net geen 200€ valt het te verantwoorden thuis...
        Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

        Comment


        • #19
          Re: Nikkor 35mm AF-S prime

          Deze lens is al het onderwerp geweest van menige thread en ik wil me deze 35mm ook op termijn (lange of korte, weet ik nog niet) aanschaffen. Gezien het een lichtsterke lens betreft, ga ik ervan uit dat ze uiterst geschikt zou zijn om in dierenparken en dergelijke, in het paviljoen van de nachtdieren bvb., geslaagde foto's te nemen zonder flits. Ik zou ze dan ook vooral hiervoor gebruiken. Is mijn veronderstelling juist of moet ik daarvoor geen 200 euro uitgeven ?
          Misschien zou ik voor dieren beter een lichtsterke zoom nemen, maar dan zit ik meteen al in een hogere prijsklasse en da's voor mij eigenlijk wel overkill (en ik denk dat de meeste lichtsterke zooms f1.8 niet halen maar wel f2.8).
          Last edited by Kaneda; 2 juli 2009, 12:31.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #20
            Re: Nikkor 35mm AF-S prime

            Het lensje nu een maand in bezit en zeer goed bevonden.
            Ik heb hem op onze reis naar Schotland meegenomen vorige week en ik moet zeggen dat ik overdag toch vooral bij de 18-105 gebleven ben voor de grote beeldhoek. De 35 werd dan vooral binnen en 's avonds opgeklikt. voor portretten is deze ook mijn favoriet.
            De dof is idd echt mooier dan op de 18-105. Ik kan deze echt alleen maar aanraden.

            Comment


            • #21
              Re: Nikkor 35mm AF-S prime

              Heb deze week ook een 35mm F1.8 gekocht. Leuk lensje, zeer scherp vanaf F4. Voor de prijs een aanrader.

              Comment


              • #22
                Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                Hallo

                Ik heb ook een D60 en heb na de std. 18-55 non-VR en later de 55-200mm VR deze 35mm Fix gekocht. Ik heb me er al heel goed mee geamuseerd. Ik hou erg van de mooie bokeh die je met deze lens krijgt. Hij is dan ook heerlijk voor portretten. Spijtig wel dat ie niet zo dicht kan focussen als de 18-55mm voor macro. De 18-55 heeft een "onrustige" bokeh waardoor je heel goed moet opletten op welke achtergrond je iets van dichtbij vastlegt.

                Ik ben dus heel tevreden over de 35mm en kan hem aan iedereen aanraden. Niet dat je mij moet geloven want in ben maar een amateurtje...

                Comment


                • #23
                  Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                  Ik heb deze lens nu ook! Heb vroeger altijd met 50mm op F80 gewerkt. Bij overstap op digitaal had ik eerst een D70 waar m'n af 35mm goed op werkte. Nu voor m'n D40 deze af-s 35mm aangekocht. Hier een voorbeeld:



                  (ruis komt doordat ik deze foto per ongeluk op ISO 800 nam )

                  Comment

                  Working...
                  X