Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    De verwarring blijft, je schrijft weeral 75-300 en in je handtekening staat 70-300.
    Verdomme zeg, ben er echt niet bij... Ben wel snel tussendoor op het werk aan het posten. wil de lens dit weekend gaan halen, dus ik kijk af en toe zo snel tussendoor...

    Ik heb dus de Deze
    de Canon 70-300mm f4-5.6 IS USM.

    FF over drie jaar lijkt mij nog redelijk ver weg hoor. En als ik ze nu koop, en ik verkoop ze over ten vroegste 2 jaar aan 650€, dan lijkt ong 150€ per jaar mij een dragelijke kost aan nut dat ik eruit zou halen Ik snap je standpunt, maar dan zou ik 3 jaar denken; "ik mis toch wat groothoek" en dan heb ik er wel 200 à 300 voor over...

    greetz,
    www.fotopie.be
    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

    Comment


    • #17
      Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

      Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
      FF over drie jaar lijkt mij nog redelijk ver weg hoor. En als ik ze nu koop, en ik verkoop ze over ten vroegste 2 jaar aan 650€, dan lijkt ong 150€ per jaar mij een dragelijke kost aan nut dat ik eruit zou halen Ik snap je standpunt, maar dan zou ik 3 jaar denken; "ik mis toch wat groothoek" en dan heb ik er wel 200 à 300 voor over...

      greetz,
      Ik heb ook geen moment getwijfeld om EF-S lenzen te kopen (heb de 17-55 en de 10-22) terwijl ik zeker eind dit jaar, ten laatste begin volgend jaar de 5dII ga kopen ... waarom nu een lens kopen die niet echt je ding is omdat je over jaren met een beetje geluk naar FF zou overschakelen.

      De EF-S17-55 en de EF-S10-22 kan je zonder al te veel verlies gewoon doorverkopen op dat moment, die twee EF-S'jes houden heel goed hun waarde omdat velen het als verdoken L-lenzen beschouwen

      Ik heb ondertussen ook de 24-105, dus als de 5dII er is kan deze gebruikt worden en gaat één van mijn 40D's samen met de 17-55 gewoon de aanbieding in als kit

      Je moet denken aan de foto's die je NU wil nemen, niet de foto's die je over enkele jaren wilt nemen ... dat is nog ver, er kan nog vanalles gebeuren ondertussen, leef nu niet gisteren of morgen

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #18
        Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

        Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
        ...
        17-55: IS EN 2.8! met 17mm goeie allround lens, maar is 55mm dan weer niet TE kort?...
        durf dichterbij komen...
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #19
          Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

          Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
          durf dichterbij komen...
          Das inderdaad een Tip die mezelf ook al aanbevolen heb Reportage is me nog redelijk nieuw, en ben nog wat onwenning. Ik heb soms schrik dat het moment van spontaniteit weg is al ik de foto wil maken, maar op de foto betrekken die kortere brandpuntsafstanden de foto's ook beter.
          Al kan je natuurlijk niet altijd dichterbij komen zonder natte voeten, of een ladder, of...

          But thx! Moet ik mezelf echt wel meer opleggen!

          @Lambocars; inderdaad volledig mee eens. Als FF er niet op korte termijn inzit... Als ik de 24-105 toch koop alvorens over te schakelen op de 5D, merk ik dat toch niet. En als ik volledig overschakel, ik heb al veel materiaal verkocht zonder er mijn broek aan te scheuren. Aangezien ik er enorm veel zorg voor draag, verliest het zeer weinig van zijn waarde, zoals ik hierboven al gezegd heb; al ik na 2 jaar de 17-55 verkoop voor 650€, kost het mij 125à150€ per jaar. Als walk-around lens is dat het waard

          greetz,
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

          Comment


          • #20
            Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

            Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
            durf dichterbij komen...
            Inderdaad een goede tip, maar niet altijd mogelijk.
            Bvb als mijn zoontje ziet dat ik een foto ga nemen zal hij 'poseren', met een tele merkt hij het niet en krijg ik mooie, spontane beelden, 55mm is echt wel kortbij voor kinderen ... maar de 17-55 f2.8 IS blijft zowat het beste wat je voor een Canon crop kan kopen

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #21
              Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

              Ik heb de 17-55. Staat er meestal op en komt vooral van pas als ik binnen fotografeer (17mm, 2,8 en IS vind ik dan zeer handig). Ik heb soms wel het gevoel het bereik van de 24-105 te missen, vooral als ik buiten de kinderen in het vizier wil nemen. Met de 17-55 moet ik doorgaans te dichtbij komen voor een mooi portret en dat leidt ze af. Momenteel los ik dat op door er m'n 85 1,8 op te zetten. Maar ik twijfel er toch sterk aan om me alsnog die24-105 aan te schaffen (en de 17-55 te houden).

              Comment


              • #22
                Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

                Mijn advies:
                - 40D verkopen
                - 5D & 24-105 2dehands kopen


                Begrijp me niet verkeerd, 17-55 f2.8 IS is een zeer goede lens, maar het is zoveel leuker met FF te werken.
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #23
                  Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

                  ik ben de 17-55 vorig weekend al gaan halen was nog in heel goeie staat, en ga ze het volgende weekend in La roche eens aan de tand voelen.

                  Overstap naar FF is nog net iets te vroeg. Ik heb net een 10-22 gekocht, en ben eigenlijk heel tevreden met mij 40D. Mijn lenzen zijn allemaal gekocht met APS-C in gedachten. Nu is mij kit redelijk compleet, dus hier kan ik nog even mee verder.

                  Tegen de jaarwisseling komt de 24-105 er alsnog bij, ook de 70-200 2.8 upgraden naar versie MET IS, en dan ben ik klaar voor FF. (moet ik enkel nog een 17-40 bijkopen)



                  greetz,
                  www.fotopie.be
                  Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                    Mijn advies:
                    - 40D verkopen
                    - 5D & 24-105 2dehands kopen


                    Begrijp me niet verkeerd, 17-55 f2.8 IS is een zeer goede lens, maar het is zoveel leuker met FF te werken.
                    Van de andere kant bekeken is het even leuk om bij crop te blijven, het blijft een hobby toch

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                      Mijn advies:
                      - 40D verkopen
                      - 5D & 24-105 2dehands kopen


                      Begrijp me niet verkeerd, 17-55 f2.8 IS is een zeer goede lens, maar het is zoveel leuker met FF te werken.
                      Het is niet zo makkelijk om een 5D te vinden in goede staat en aan een aanvaardbare prijs, en het is nog moeilijker om een 2dehandse 24-105 te vinden. Die worden meestal aan nieuwprijs goedkoopste shop min 100 EUR verkocht, ook al zijn die meer dan 2 jaar oud.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

                        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        ..., en het is nog moeilijker om een 2dehandse 24-105 te vinden. Die worden meestal aan nieuwprijs goedkoopste shop min 100 EUR verkocht, ook al zijn die meer dan 2 jaar oud.
                        Dat is wat overdreven, ik heb hier onlangs nog één in perfecte staat verkocht aan € 625 en die heeft heel lang te koop gestaan.
                        Ik heb al wel spijt dat ik ze verkocht heb

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

                          Heb er onlangs eentje aan 650 gekocht van Roadrunner, dat er een foutje/ beschadiging aan de dichting is had hij verzwegen, maar voorlopig presteert de lens OK.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoofdpijn: 17-55 2.8 IS OF 24-105L IS

                            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                            Het is niet zo makkelijk om een 5D te vinden in goede staat en aan een aanvaardbare prijs, en het is nog moeilijker om een 2dehandse 24-105 te vinden. Die worden meestal aan nieuwprijs goedkoopste shop min 100 EUR verkocht, ook al zijn die meer dan 2 jaar oud.
                            mwoah... 't is ook gewoon een kwestie van een beetje zoeken.... en een beetje geluk hebben natuurlijk . Ik heb een week of 4 à 5 geleden een 5D gekocht in absolute nieuwstaat, bij een winkel met 3 maanden garantie. En dat voor 850,- Geen slechte prijs dacht ik toch. En eind vorig jaar heb ik een 24-105L gekocht voor 650,- En ook die was (en is uiteraard nog steeds) in zeer goede staat. 't Zijn dan ook gelijk de enige twee items in mijn fototas die ik tweedehands heb gekocht en ik vraag me wel eens af of ik niet meer items tweedehands had moeten kopen. 't Scheelt toch geld hè
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment

                            Working...
                            X