Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Beste lens? Wat bedoel je precies? Het grote verschil tussen de 16-35 en de 17-40 (beide L-lenzen) is niet hun bereik, maar hun lichtsterkte. F/2.8 t.o.v. f/4. Waarom zou je willen vervangen? Om die lichtsterkte?
Beste lens? Wat bedoel je precies? Het grote verschil tussen de 16-35 en de 17-40 (beide L-lenzen) is niet hun bereik, maar hun lichtsterkte. F/2.8 t.o.v. f/4. Waarom zou je willen vervangen? Om die lichtsterkte?
heb er ook over gedacht, maar na veel lezen , hou ik toch maar gewoon mijn 17-40mmL.
moet er wel bij bekennen, dat ik de lichtsterke ook niet echt nodig heb voor mijn Landschapjes.
zou hem alleen omwisselen voor nog breder, omdat ik voorlopig geen FF camera koop.
grt,bouk.
ik heb lang geleden die 16-35 gehad. knappe lens, maar veel vervorming.
En welke wide-angle lens gebruik je dan nu die geen vervorming geeft? ;-)
(enige wat ik nog niet heb is een 14mm F2.8, dat zou misschien een oplossing kunnen bieden)
Het voordeel van de 16-35 f2,8 L II ten opzichte van de 17-40 f4 L is dat ze een hele stop lichtsterker is, en dat ze in de hoeken scherper is (maar op een full-frame zal je het diafragma dan ook wel vrij ver dicht moeten zetten).
De 16-35 f2,8 L II is in ieder geval scherper dan de 24-70 f2,8 L, zeker met het diafragma volledig open is het verschil vrij groot.
Het nadeel is de hoge prijs, en het hogere gewicht dat je moet meesleuren.
Comment