Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Thx idereen. Ik denk dat ik voor de 24-105 ga gaan om te beginnen.
De 2.8 missing is jammer, maar denk niet dat ik dit voor auto's nodig heb. M'n huidige 55-250 lens doet momenteel voor portretten z'n werk ook wel. En omdat ik dan toch in Raw werk kan ik nog een beetje spelen ook.
Nu nog ergens vinden dat ik hem kan ophalen (lijkt nergens binnen buiten enkel internet shops) en dan zal snel proberen.
Inderdaad ik heb ze nog niet gebruikt... maar ik fotografeer quasi geen stilstaande dingen.. Ik zie meer voordeel in een 50mm 1.4 want die geeft werkelijk bijna 2 stops..
Indoors fotografeer ik op feestjes ook gewoon liever op 1/125ste en flash bouncen dan op 1/15de ofzo.. zal mooi worden dat laatste...
Ik wil niet beweren dat IS nutteloos is.. het is altijd wel ergens handig.. maar mijn setup met IS zou 1000 euro extra kosten, daarvoor koop ik liever een 50mm 1.4 / 85 1.8 en 11-16mm 2.8
Ik kan mijn 70-200 op 1/80ste stabiel houden op 200mm en de 17/50 is geen probleem op 1/15. Volgens mij is het gewoon afhankelijk van wat je fotografeert..
Moest IS shutterspeeds van enkele seconden mogelijk kunnen maken
Moest hierop even lachen
Party fotografen zullen wel weten waarom
Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II
24-70 2,8 IS-L USM en 70-200 2,8 IS-L USM... heb ze onlangs es mogen uitproberen op een MKIII en da's toch een hele fijne combinatie hoor...gewicht valt reuze mee, zeker op de cam die ik toen vast had...lekker in balans zal ik maar zeggen, wat deze lenzen doen op een ander model weet ik helaas niet...
24-70 2,8 IS-L USM en 70-200 2,8 IS-L USM... heb ze onlangs es mogen uitproberen op een MKIII en da's toch een hele fijne combinatie hoor...gewicht valt reuze mee, zeker op de cam die ik toen vast had...lekker in balans zal ik maar zeggen, wat deze lenzen doen op een ander model weet ik helaas niet...
sinds wanneer heeft de 24-70 is ???? de mijne althans niet maar ben zeker tevreden met de combinatie die je noemt
greets
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
Comment