na lang twijfelen tussen de 450 en de 1000d heb ik me onlangs de 1000d gekocht.
In een aanbod zat deze met de 18-55 kitlens (niet IS) en een tamron AF70-300 / 4-5,6 Di LD.
(kwam overeen met de prijs van de 450 met enkel de 18-55 IS lens).
Nu zou ik wel graag een meer allroundlens (breedhoek tot tele zonder deze echt in extremen te doen) hebben zodat ik op reis niet altijd meerdere lensen moet meeslepen.
Ik botste op 2 lenzen van Canon die wel wat lijken.
De oudere Transtandard 28-135 / 3,5-5,6 IS USM
En de recentere EF-S 18-200 / 3,5-5,6 IS
Vermoedelijk is dit appelen met perenvergelijken maar toch...
Wat is de betere allrounder gezien de lensen die ik reeds heb?
Het prijsverschil is bijna dubbel zoveel voor de 18-200 die een groter zoombereik heeft (maar ik heb die 2 andere lensen nog).
De andere is dan wel weer een USM, maar is een oudere USM nog wel beter dan die recentere generatie lenzen??
Is er eventueel bij Tamron of Sigma een waardig alternatief?
Ik had graag een iets lichtsterkere lens gehad dan de 2 die ik al had (vandaar mijn keuze voor een IS-lens).
O ja, ik ben een beginner, dus laat mij geen professionele lens van Canon kopen, he...
Mijn hoofdreden om reflex te starten is het hebben van te beweeglijke kinderen. M'n compact nikoneke kon dat niet aan. Vooraleer ze goed gekadreerd waren, waren ze alweer weg.
In een aanbod zat deze met de 18-55 kitlens (niet IS) en een tamron AF70-300 / 4-5,6 Di LD.
(kwam overeen met de prijs van de 450 met enkel de 18-55 IS lens).
Nu zou ik wel graag een meer allroundlens (breedhoek tot tele zonder deze echt in extremen te doen) hebben zodat ik op reis niet altijd meerdere lensen moet meeslepen.
Ik botste op 2 lenzen van Canon die wel wat lijken.
De oudere Transtandard 28-135 / 3,5-5,6 IS USM
En de recentere EF-S 18-200 / 3,5-5,6 IS
Vermoedelijk is dit appelen met perenvergelijken maar toch...
Wat is de betere allrounder gezien de lensen die ik reeds heb?
Het prijsverschil is bijna dubbel zoveel voor de 18-200 die een groter zoombereik heeft (maar ik heb die 2 andere lensen nog).
De andere is dan wel weer een USM, maar is een oudere USM nog wel beter dan die recentere generatie lenzen??
Is er eventueel bij Tamron of Sigma een waardig alternatief?
Ik had graag een iets lichtsterkere lens gehad dan de 2 die ik al had (vandaar mijn keuze voor een IS-lens).
O ja, ik ben een beginner, dus laat mij geen professionele lens van Canon kopen, he...
Mijn hoofdreden om reflex te starten is het hebben van te beweeglijke kinderen. M'n compact nikoneke kon dat niet aan. Vooraleer ze goed gekadreerd waren, waren ze alweer weg.
Comment