Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor liften?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens voor liften?

@ RikH : bij de paarden gaat het dan om portret/standfoto's, waar ik dan ook weer geen vervorming wil natuurlijk. Voor actiefoto's ben ik al mooi voorzien van een 70-200 f2.8.

ik denk dat het idd de 17-55 f2.8 zal worden...Dat moet voor de liften wel lukken met een statiefje en eventueel een externe flitser toch?

Bedankt voor degenen die fatsoenlijk willen lezen en helpen

Comment

Met een statief en een externe flitser gaat het met de kitlens ingesteld op f/11 ook vast wel lukken, je moet toch lenscorrecties toepassen. Dat zou ik zeker eerst proberen, alvorens behoorlijk geld uit te geven aan een pro lens.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zinn Bekijk bericht
        ik denk dat het idd de 17-55 f2.8 zal worden...Dat moet voor de liften wel lukken met een statiefje en eventueel een externe flitser toch?
        Als je een statiefje hebt zou ik toch geen flits gebruiken. Je gaat nogal gemakkelijk reflecties krijgen in je foto van al dat metaal. En aangezien je onderwerp stilstaat maakt het (voldoende) aanwezige licht niks uit; je kan namelijk zo lang belichten als je wilt.
        Als je zoals je zegt soms weinig plaats hebt om een lift te trekken; vrees ik dat je met 17 mm op een crop problemen zult krijgen.
        Ziehier een voorbeeld op 12 mm met een 1.5 crop = dus 18 mm FF :

.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Working...
        X