Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon-Nikon beste lens in bereik 16-80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon-Nikon beste lens in bereik 16-80

    hallo,

    voor mij werkt een Nikon D60 met 18-105 lens perfect als gemakkelijke vlotte reisuitrusting of duivel-doe-al.
    voordelen
    - prijsgunstig, dus met minder scrupules overal mee naar toe
    - licht en relatief compact
    - ongeveer zelfde bereik als een canon G10 maar grotere sensor met z'n voordelen
    -lens met mooi bereik ("28mm-160mm") èn stabilisator
    -behoorlijk scherp

    grten, Geert

    Comment


    • #17
      Re: Canon-Nikon beste lens in bereik 16-80

      Mocht er nu een 24-105 f2.8 IS voor een canon fullframe bestaan.
      Dat zou pas een lens zijn.
      Helaas zou deze mss 3kg wegen en een stevige prijs hebben.
      De 17-55 f2.8 is een superlens maar past helaas niet op 5D, 3DmarkIII en de 1Ds reeks.

      Wat bereik betreft, de ene fotoshoot is de andre niet.
      Voor sporten >>> Tele.
      Voor bruiloften >>> Wide.
      Voor portretten >>> Prime
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #18
        Re: Canon-Nikon beste lens in bereik 16-80

        De 16-85VR is ideaal als allround lens. 16mm voor gebouwen, landschappen en pano's, 24-35mm voor full body shots, 50mm voor face shots en 85mm om eens lekker in te zoomen (full body op 10 meter). Hij zit 90% van de tijd op mijn camera.

        Comment


        • #19
          Re: Canon-Nikon beste lens in bereik 16-80

          Bedankt voor de reacties !

          Ik ga nog wat verder surfen, wat nadenken en dan eens naar de winkel gaan.

          Ik ga zeker de D5000+16-85VR eens bezien (lijkt me een bijna perfecte combinatie voor een huis-,tuin- en keukenfotograaf zoals mezelf ).
          Een andere denkpiste die ik volg is om voorlopig een compactje bij aan te schaffen zoals de Panasonic LX3 of -in mindere mate-de Canon G10 om een toestelletje te hebben dat ik altijd kan meenemen en dan heb ik nog wat extra tijd om te zien waar mijn fotografie-hobby me uiteindelijk voert.

          Groetjes,
          Rudi
          Fuji X - Less became more

          Comment

          Working...
          X