Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma, de juiste lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dilemma, de juiste lens

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    wie Sigma/Tamron/Tokina en noem maar op koopt doet dat voor de prijs, maar blijft naar merkeigen topglas verlangen.
    Dat klopt, ik heb een Tamron 28-75 2.8 gekocht voor de prijs, ivm omschakeling DX->FX, maar nu staat die lens er een tijdje op en heb hem met een Nikkor 28-70 2.8 vergeleken, en die blijft voorloping in mijn collectie. Mocht de lens het mechanisch begeven, niet dta ik het verwacht, dan koop ik gewoon een andere en dat kan ik dan nog 5x doen...........

    Ik heb net een Tamron 28-300 gekocht, als experiement voor 'light photography" en die geeft betere resultaten als een Nikkor 18-200 op een D200.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Dilemma, de juiste lens

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Wat niet is kan nog komen, tegen mij moeten ze alvast van geen Sigma meer spreken, ik was daar helemaal niet tevreden over, wie Sigma/Tamron/Tokina en noem maar op koopt doet dat voor de prijs, maar blijft naar merkeigen topglas verlangen.
      Wat is dat nou weer voor onzinnig merkfetishisme zonder enige grond...
      Ik wil betere spullen voor minder geld, een merknaam is 100% irrelevant, concurrentie doet verbeteren.

      Comment


      • #18
        Re: Dilemma, de juiste lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Als je denkt dat die Sigma 17-70 ook maar 1 streepje beter is dan de 18-55 S ga je bedrogen uitkomen.
        Bedoel je nu de 17-55 2.8 IS USM of de 18-55 IS USM, want tussen die twee zit budgetair en kwalitatief ook nog eens een verschil (maar ja, schampere opmerkingen primeren blijkbaar op gefundeerde argumenten).

        Comment


        • #19
          Re: Dilemma, de juiste lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Bedoel je nu de 17-55 2.8 IS USM of de 18-55 IS USM,
          Waar kan ik die laatste kopen?

          Comment


          • #20
            Re: Dilemma, de juiste lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Wat is dat nou weer voor onzinnig merkfetishisme zonder enige grond...
            Ik wil betere spullen voor minder geld, een merknaam is 100% irrelevant, concurrentie doet verbeteren.
            Wat heb ik nu weer verkeerd gezegd Telekees

            Ik heb hier geen merk genoemd, maar ben ervan overtuigd dat ze bij Canon ook wel wat glaswerk hebben wat jij zou willen hebben, en dat je zeker liever zou hebben dan soortgelijk Sigma glas.

            Betere spullen voor minder geld zeg je, noem ze hier maar eens op, dan breng jij hier mischien iets zinnigs waar we iets aan hebben.

            Een 85mm f1.4 Carl Zeiss Bv. die kost iets minder dan een soortgelijk merkobjectief, optisch en mechanisch een droomobjectief, maar jammer dat er geen AF opzit, en zo is er altijd wel iets.

            Als Merken zoals Sigma/Tamron/Tokina enz. een objectief ontwerpen, dan moeten ze een middenweg zoeken, zodat het objectief mits zo weinig mogelijk aanpassingen, bruikbaar is op enkele merken hoofdzakelijk Canon en Nikon en dan liefst nog op zoveel mogelijk andere merken, en daar zit het grootste probleem, het gaat tegenwoordig niet meer alleen om een bajonet en een diafragmasturing, maar ook om een electronisch gedeelte, hoeveel Sigma objectieven moesten er een tijd geleden niet binnen om te rechippen toen er een nieuw type camera uitkwam.
            Sorry dat ik het hier even over Nikon heb, (komt gewoon omdat ik nooit met een ander cameramerk heb gewerkt), maar op de laatste Nikons zoals D300/D700/D3/D3x bv. zit in het menu een mogelijkheid tot AF correctie per objectief, werkt dat met andersmerkige objectieven, het antwoord is simpel, NEEN, werkt de AF overname naar manueel zonder een schakelaar of ring te verplaatsen, NEEN, is die 24-70 f2.8 van Sima evengoed afgedicht, NEEN, enz.

            Ik zeg hier niet dat die objectieven hun geld niet waard zijn, integendeel, maar om te gaan beweren dat ze op alle vlakken evengoed of beter zouden zijn als een merkeigen pro objectief is gewoon onzin, ik heb het dan wel niet over kitlenzen, maar over de topobjectieven van merken zoals Canon, Nikon, Pentax, Sony en noem maar op.

            Natuurlijk moet iedereen voor zich uitmaken wat het beste bij hem/haar past, daar spelen een heel deel factoren in mee, ten eerste wat wil ik er mee doen, op welk toestel wil ik het nu en eventueel in de toekomst gebruiken, wat verlang ik ervan, en voor velen in het bijzonderst, wat wil ik ervoor uitgeven, zo simpel is dat.

            Comment


            • #21
              Re: Dilemma, de juiste lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Waar kan ik die laatste kopen?
              In dezelfde winkel van de 18-55 S die jij voorstelde.

              Comment


              • #22
                Re: Dilemma, de juiste lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                In dezelfde winkel van de 18-55 S die jij voorstelde.
                Er bestaat geen 18-55 IS USM.

                Comment


                • #23
                  Re: Dilemma, de juiste lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Er bestaat geen 18-55 IS USM.
                  Er bestaat geen 18-55 S.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dilemma, de juiste lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Sorry dat ik het hier even over Nikon heb, (komt gewoon omdat ik nooit met een ander cameramerk heb gewerkt), maar op de laatste Nikons zoals D300/D700/D3/D3x bv. zit in het menu een mogelijkheid tot AF correctie per objectief, werkt dat met andersmerkige objectieven, het antwoord is simpel, NEEN,
                    Mijn camera is dan waarschijnlijk defect.....




                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    werkt de AF overname naar manueel zonder een schakelaar of ring te verplaatsen, NEEN, is die 24-70 f2.8 van Sima evengoed afgedicht, NEEN, enz.
                    Een Sigmalens met HSM werkt ook met een manual override en Nikkor AF moet je ook de schakelaar omzetten....

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ik zeg hier niet dat die objectieven hun geld niet waard zijn, integendeel, maar om te gaan beweren dat ze op alle vlakken evengoed of beter zouden zijn als een merkeigen pro objectief is gewoon onzin, ik heb het dan wel niet over kitlenzen, maar over de topobjectieven van merken zoals Canon, Nikon, Pentax, Sony en noem maar op.
                    Ook Nikon heeft draken van lenzen gemaakt, buiten de kitlenzen om, waarom staat de 24-120 zo 'gunstig' bekend?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X