Is het normaal dat deze lens toch opvallend veel lawaai maakt indien de VR aan staat? Iemand ervaringen mee?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikkor 70-300VR
Collapse
X
-
-
Re: Nikkor 70-300VR
Oorspronkelijk geplaatst door demeyerb Bekijk berichtIs het normaal dat deze lens toch opvallend veel lawaai maakt indien de VR aan staat? Iemand ervaringen mee?Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk berichtVR maakt lawaai.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtVR maakt geluid, geen lawaai. Een straaljager maakt lawaai en dat is weer wel geluid.
@TS: Zolang je lens z'n werk doet zou ik me geen zorgen maken.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyerb Bekijk berichtM/A, waarom?BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtKlopt dit wel? Het lijkt alsof M staat voor manual (normaal zie je MF= manual focus) en A voor auto (ook hier is AF= autofocus). M/A zou volgens mij dan betekenen: keuze tussen M(anual) of A(uto). In dat geval kun je toch niet in beide modi tegelijk staan?Je zal dit op de betere AF-S objectieven terugvinden.
Op de duurdere exemplaren zit zelfs een A/M en M/A modus waarbij de eerste prioriteit geeft aan AF en de tweede aan MFLast edited by frank207be; 6 mei 2009, 18:51.
Comment
-
Dank voor de uitleg. Goed om weten.Leek mij iets vreemds, maar ja: ik ken niets van Nikon, hé. Vraag me af of er een Canon-tegenhanger bestaat.
PS: wat wel bestaat is een tegenhanger van VR bij Canon, nl. IS, en Matthias heeft ook geluidsoverlast. HIERBD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Je kan in het menu van je kamera scherpstel stand instellen
AFA - AFS - AFC- OF M.
Als je instelling op AFC staat blijft je lens continu scherpstellen wat een beetje lawaai maakt. Instellen op AFA en probleem is opgelost.
mvg Yves.What you see is what you get
Comment
-
Niet volledig juist. In het menu kun je kiezen uit AF-A, AF-C en AF-S. Op de body zit een schakelaar met keuze AF en M.
Wat TS hoort is inderdaad het VR geluid. Ik heb ook de 16-85VR en de 70-300VR, en merk inderdaad ook dat de 70-300VR meer geluid maakt. Niks om je zorgen over te maken.
Comment
Comment