Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nief tamron macro???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nief tamron macro???

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Hoezo grote beschouwingen.

Rot toch op met je paddestoelen man, die die ik gewoon met m'n kitlens van een paar tientjes, hoef ik mij SMC Takumar 50/1.4 niet voor uit mijn tas te halen.

Heb je mijn reactie ook gelezen ?

Sorry telekees maar ik word een beetje moe van je reacties op dit en andere topics.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Juist

Er lopen er hier te veel rond die denken de wijsheid in pacht te hebben.
      Veel boekskeswijsheden ja, maar creativiteit...how maar.
      Laat staan dat in de praktijk omzetten.
      Maar ik heb wel gelijk....
      Ook al bevalt het je niet.

Comment

Hoezo grote beschouwingen.

Rot toch op met je paddestoelen man, die doe ik gewoon met m'n kitlens van een paar tientjes, hoef ik mijn SMC Takumar 50/1.4 niet voor uit mijn tas te halen.

Valt gewoon niet onder macro.....
        Ik nomineer deze reply tot de zieligste die ik in de voorbije 4 jaar op BD gelezen heb.
        ( ik stel vast dat je welgeteld 7 seconden op mijn site geweest bent om te bestuderen hoe ik de platen gemaakt heb)

Maar don't worry, ik voel geen enkele behoefte om dit "gesprek " verder te zetten.

Dag Telekees
        Meer foto's op mijn website

Comment

Er lopen er hier te veel rond die denken de wijsheid in pacht te hebben.
          Veel boekskeswijsheden ja, maar creativiteit...how maar.
          Laat staan dat in de praktijk omzetten.
          Inderdaad

@ Telekees
          Ik vind dat je nu een goeie MACROfoto, genomen met F2 moet plaatsen met voldoende scherptediepte....

Voor je denigrerend doet over iets, ooit al zelf eens foto's geplaatst op het forum? ...

Comment

lijkt mij een interessant lensje om de niet-schuwe beestjes en andere dingen macro te fotograferen. hopelijk heeft ze dezelfde eigenschappen als mijn 28-75 heeft (spotgoedkoop én vlijmscherp) dan zou ik het nog durven wagen in de macrowereld, dewelke ik tot nu toe enkel nog maar ken van vele fantastische foto's hier op het forum.

een 60mm f2 is ook niet slecht als portretlensje denk ik

ola, ben mijn eigen hier wat voorgestoken, blijkt enkel voor aps-c te zijn...

enneh, over de rest hier in het topic...zucht... en tligt hier maar aan énen
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              enneh, over de rest hier in het topic...zucht... en tligt hier maar aan énen
              Ik kom zelden in deze rubriek. Maar volgens mij heeft die énen zelfs de tas niet om die lens in te stoppen.

Ik heb geen SMC Takumar 50/1.4 . Maar wel een 'large estate with a 'Mercedes, sauna and room for a pony'
              Meer foto's op mijn website

Comment

Ik heb niets tegen Telekees,

Hier moet ik hem gelijk geven,

Ik heb niks met macro, maa dat was het eerste wat ook bij mij opkwam....

Ik citeer van Tamron uit de startpost:
                De hoge lichtsterkte van F 2 maakt hem uniek: daarmee komen kortere sluitertijden en een geringere scherptediepte binnen bereik
                {einde citaat}

DAT dus......

Zo zie maar weer dat doorgedreven marketing nergens op kan slaan.
                Maar deze uitspraak, mischien vinden ze dat in Nederland normaal, maar zoiets zeg je niet Telekees.

En dat terwijl Pendragon reeds ruim zijn praktische kunnen op gebied van macro bewijst op zijn site.

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees
                Rot toch op met je paddestoelen man, die doe ik gewoon met m'n kitlens van een paar tientjes, hoef ik mijn SMC Takumar 50/1.4 niet voor uit mijn tas te halen.

Valt gewoon niet onder macro.....
                Ook de reactie op mijn handtekening (in een ander topic) vind ik laag bij de grond Telekees, en getuigd van afgunst of frustratie, Foei man.
                Last edited by Guest42; 3 mei 2009, 08:18.

Comment

Al ontgaat mij de lol van een paddestoelenhoed of bloemetje dat maar half scherp is.
                  Jou ontgaat de lol...... Dus? Daarmee is deze lens gelijk doorgedreven marketing?

Ik vind dat je nu een goeie MACROfoto, genomen met F2 moet plaatsen met voldoende scherptediepte....
                  En wat is volgens jou dan "voldoende" scherptediepte? Daar heb je wellicht een compact voor nodig ipv een SRL.... of software?
                  Omdat jij niks hebt met macro en beperkte DoF is de lens dus ook gelijk niks
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ja, daar zit je met macro ook wel op te wachten......
                    Deze quote bewijst dat je er niets van hebt begrepen ! Uiterst minimale DOF is een krachtig middel om sfeer en accenten te leggen in "de boeiende wereld van het kleine".
                    Een grote mond en een klein ...
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Een grote mond en een klein ...
                      ...dofje?
                      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        ...dofje?
                        Ik durfde het niet zeggen
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ik ben al blij als ik mijn diafragma kleiner dan f/8 krijg op nog enige sluitertijd simultaan scherpte-diepte over te houden... f/2.8 of groter is naar mijn ervaring enkel goed voor abstracte beelden, aangezien de scherpte-diepte bij een scherpstelafstand van een macro (31-35cm) dan zodanig klein is (effectief enkele millimeters) dat je echt niets scherp meer hebt behalve dat ene kleine strookje / stampertje / poot van een insect.

De f/2 kan wel handig zijn als je deze ook gebruikt voor portret foto's.

FYI: offtopic & storende posts kan je altijd melden door op het "uitroepteken" te klikken naast de betreffende posts.
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Telekees, als je commentaar geeft, is het dan mogelijk om dat op een beleefde manier te doen ?
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het is toch gewoon geweldig dat zo'n lens uitkomt !
                              Nu heb je een waardige macrolens die je ook voor portret kan gebruiken. Het is zowat dezelfde discussie als wanneer de dslr's videofunctie meekregen. Dat kon niet, dat mocht niet. Maar komaan, je kan die dslr nog steeds gewoon als fototoestel gebruiken hoor, net zoals je deze lens ook kan dichtknijpen.

Ik kan deze ontwikkelingen enkel luid toejuichen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                                Het is toch gewoon geweldig dat zo'n lens uitkomt !
                                Nu heb je een waardige macrolens die je ook voor portret kan gebruiken.

Ik kan deze ontwikkelingen enkel luid toejuichen !
                                Groot gelijk, en vergeet niet, ook voor macro is de helderheid van je zoeker op een f2.0 heel wat beter, ook een graag meegenomen meerwaarde.

Comment

Working...
                                X