Hellow,
Eerste post op dit forum en al dadelijk een keuke vraag denk ik.
Ik heb een a350 met de stock 18-70 sony lens.
Enkele weken geleden een Beercan gekocht en een 28-105xi Zoom.
Van alle lenzen ben ik eigenlijk behoordlijk tevreden. De beercan omwille van de beeldkwailiteit doorheen zijn bereik en de stevige bouw. De 28-105 is dankzij de automatische zoom erg leuk om mee te werken en eveneens gebouwd als een tank.
Nu zoek ik dus een goeie prime. Ik zoek een snelle lens, die geen problemen heeft bij donderder licht.
Waar ik naar aant kijken ben zijn:
- Minolta 50mm 1.4 (is dit echt de prijs waard boven de 1.7??)
- Minolta 50mm 1.7
- Minolta 28mm 2.8
- (niet echt prime maar in de range waarin ik zoek) Sigma 18-50 2.8
Iemand met tips zou welkom zijn, want ik weet nu niet dadelijk wat te kiezen ...
Momenteel twijfel ik het meest tussen de Sigma en 50mm 1.7, de 1.7 omwille van zijn snelheid, de Sigma omwille van zijn bereik en toch niet al te trage actie.
Eerste post op dit forum en al dadelijk een keuke vraag denk ik.
Ik heb een a350 met de stock 18-70 sony lens.
Enkele weken geleden een Beercan gekocht en een 28-105xi Zoom.
Van alle lenzen ben ik eigenlijk behoordlijk tevreden. De beercan omwille van de beeldkwailiteit doorheen zijn bereik en de stevige bouw. De 28-105 is dankzij de automatische zoom erg leuk om mee te werken en eveneens gebouwd als een tank.
Nu zoek ik dus een goeie prime. Ik zoek een snelle lens, die geen problemen heeft bij donderder licht.
Waar ik naar aant kijken ben zijn:
- Minolta 50mm 1.4 (is dit echt de prijs waard boven de 1.7??)
- Minolta 50mm 1.7
- Minolta 28mm 2.8
- (niet echt prime maar in de range waarin ik zoek) Sigma 18-50 2.8
Iemand met tips zou welkom zijn, want ik weet nu niet dadelijk wat te kiezen ...
Momenteel twijfel ik het meest tussen de Sigma en 50mm 1.7, de 1.7 omwille van zijn snelheid, de Sigma omwille van zijn bereik en toch niet al te trage actie.
Comment