Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Primes voor Sony Alpha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Primes voor Sony Alpha

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    TS dacht inderdaad niet meteen aan een 28-75, enkel aan lichtsterkte.
    Maar ik vermoed dat bij vergelijking met die 28-105 het meestal toch wel deze laatste zal zijn die het onderspit delft en weer verkocht wordt, niet de 28-75...
    (Voor die extra 30mm bereik moet je ze trouwens niet houden vind ik... Scherpte en detail van de 28-75 laten voldoende crop toe om een 105-mm-prentje te geraken als dat nodig is, zeker als je naar f/3.5-4 gaat.)
    De 17-50 is zeker niet slecht. De mijne kan op 50 mm de vergelijking aan met mijn 50 /1.7 en mijn 28-135 op de meeste diafragma's. En qua bereik is die in mijn ogen een stuk handiger.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #17
      Re: Primes voor Sony Alpha

      Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      De 17-50 is zeker niet slecht. De mijne kan op 50 mm de vergelijking aan met mijn 50 /1.7 en mijn 28-135 op de meeste diafragma's. En qua bereik is die in mijn ogen een stuk handiger.
      Dat geloof ik best wel. Vandaar dat ik ook een 28-75 boven een 17-50 verkies
      Nu, geen van deze lenzen is "slecht" hé. Enkel is de 28-75 de betere (wat mij betreft altans)...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment

      Working...
      X