Ik heb wat problemen met mijn Minolta 70-210 F4, de gekende beercan. In de lens hoor ik iets rammelen, ik vermoed een vijsje dat los gekomen is. Daardoor stelt de lens soms niet meer scherp en blokkeerd ze tijdens het in en uit zoomen. Iets later werkt alles terug normaal. Maar de laatste tijd werkt ze meer niet dan wel.
Daarom dat ik aan het denken was om ze te vervangen.
Het liefst zou ik ze vervangen door een 70-200 F2.8 maar die liggen momenteel wat boven mijn budget.
Zou ik ze vervangen door een andere beercan of door een andere lens, een 70-300, een 55-200 of zoiets?
Ik was/ben wel heel tevreden over de beeldkwaliteit van de beercan en minder van beeldkwaliteit wil ik eigenlijk niet. Bouw, grootte en gewicht speelt voor mij veel minder rol.
Mag een nieuwe lens zijn maar tweedehands zie ik ook wel zitten.
Daarom dat ik aan het denken was om ze te vervangen.
Het liefst zou ik ze vervangen door een 70-200 F2.8 maar die liggen momenteel wat boven mijn budget.
Zou ik ze vervangen door een andere beercan of door een andere lens, een 70-300, een 55-200 of zoiets?
Ik was/ben wel heel tevreden over de beeldkwaliteit van de beercan en minder van beeldkwaliteit wil ik eigenlijk niet. Bouw, grootte en gewicht speelt voor mij veel minder rol.
Mag een nieuwe lens zijn maar tweedehands zie ik ook wel zitten.
Comment