Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50mm 1.4 versus 1.8 versie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canon 50mm 1.4 versus 1.8 versie

    Neem nu deze foto

    Gemaakt op F1.4 en ISO 3200. Mocht ik een F1.2 hebben gehad, was de foto scherp geweest. Nu niet.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #17
      Re: canon 50mm 1.4 versus 1.8 versie

      1.4 zonder twijfelen
      Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

      Comment


      • #18
        Re: canon 50mm 1.4 versus 1.8 versie

        Ik heb de f1.8 ongeveer een jaartje gebruikt en was daar vrij content van. Maar een mens wilt meer uiteindelijk. De 1.4 heb ik een drietal jaar gebruikt en het is een super lens! Zoveel beter dan de f1.8 (qua bouw alleen al).

        Begin dit jaar kocht ik uiteindelijk een f1.2 .. nadat ik mezelf reeds enkele malen ondergekwijld had bij de gedachte deze lens te gebruiken ben ik er toch maar voor gegaan. De 1.2 is vooral beter van contrast maar de sprong van de beeldkwaliteit van de f1.8 naar de 1.4 is groter denk ik.

        Niet twijfelen, ga voor de 1.4 ! Prijs/kwaliteit de beste..

        Comment


        • #19
          Re: canon 50mm 1.4 versus 1.8 versie

          Heb ze ook alletwee, ga voor de 1.4! Zeker het prijsverschil waard. Scherper, sneller, contrastrijker, mooiere bokeh.

          Comment


          • #20
            Re: canon 50mm 1.4 versus 1.8 versie

            ik heb enkel de canon 1.4, dus vergelijken kan ik niet, maar het is zeker een prachtig objectief, ligt goed in de handt en is een plezier om foto's mee te trekken, mede vanwege zijn USM. Ik gebruik hem meestal op volle opening, of 1.6 en dit geeft een prachtig bokeh. Wel is het zo dat er soms overdreven veel last is van CA op 1.4.

            Comment


            • #21
              Re: canon 50mm 1.4 versus 1.8 versie

              De 1.4 heeft inderdaad vrij veel last van CA zoals hier te zien is:



              dit is zo goed als verwaarloosbaar vanaf f2
              het is zeker een toplens die ik iedereen kan aanbevelen.
              I will harness all available light with super-fast aperture lenses

              Comment

              Working...
              X