Eigenlijk ben ik duiker en amateuronderwaterfotograaf. Maar het begon te kriebelen en sinds vorig jaar heb ik een canon 40d met 17-85 en 70-300. Nu ben ik aan het brainstormen over andere lenzen , ook al ben ik tevreden over de lenzen maar zit ik uiteraard met wat beperkingen. De 500L en hoger liggen buiten wat ik aan een hobby wil geven. Over enkele weken verkoop ik mijn 70-300 om hem te vervangen door een 100 - 400 wegens wat meer bruikbare en betere kwaliteitsmm. Eenmaal wil ik een duurdere aanschaf doen en daar wringt het schoentje wegens mijn(nog) beperkte kennis. Ik overweeg de 400l ( de duurdere versie). Als ik dan te weinig mm heb , gebruik ik een extender, met goede resultaten? 1,4 of 2? En wanneer ik dan nog tekort kom, ik gebruik geen photoshop maar picasa om mijn onderwaterfotos bij te snijden , kan ik evengoed hiermee mijn bovenwaterfotos bewerken? Volstaan de pixels hiervoor of is men dan beter met 20milj pixels ? Iedereen wil hier blijkbaar zoveel mogelijk mm maar op deze manier is dat probleem toch opgelost? KLeine kanttekening, ik wil hele goeie amateurfotos maar geen proffesioneel resultaat.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Divejunk
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Divejunk
Comment