Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VR belangrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: VR belangrijk

    De 70-300 van nikon is brak...
    Heb die lens zelf gehad en na 2 weken gewoon verkocht.

    Heb een tijdje de 80-400 OS van sigma gehad en vond dat een heel goede lens, maar verkocht door het feit dat ze in de kast bleef liggen en niet werd gebruikt.
    Maar eigenlijk kan ik ze wel aanraden, hoewel de nikon VR uiteraard beter is hé...

    Maar zou toch bij 400 mm (equivalent van 600 mm) opteren voor VR (of OS op sigma) hoor. Alleen al het feit dat het behoorlijk zware lenzen zijn zorgt er voor dat die VR altijd handig is.
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #17
      Re: VR belangrijk

      Oorspronkelijk geplaatst door nathanv Bekijk bericht
      Ik heb al een 70-300mm maar ik vind dat ik daarmee niet dicht genoeg kan komen...
      Maar eigenlijk neem ik bijna al m'n foto's op iso 500 dus kan ik met een sluitertijd van 1/500 nog altijd goede foto's nemen hé...
      Verwacht niet teveel van 100mm extra. Kijk bijvoorbeeld een op deze link naar de foto van de twee vechtende reigers.



      google ook eens op "focal length comparisons" dan krijg je mer handige tools om het verschil te zien tussen de verschillende brandpuntafstanden.

      Jouw tweede opmerking begrijp ik niet.
      groet, Rik

      Comment


      • #18
        Re: VR belangrijk

        Merci allemaal voor de hulp.
        Ik heb dus gekeken voor een Sigma 170-500mm. Kben er zeer tevredenv an, goede zoom en goed scherp! Want m'n surffoto's neem ik toch bijna altijd op 1/1250.
        grtz
        www.nathanvileyn.be

        Comment


        • #19
          Re: VR belangrijk

          een monopodje is ook erg handig voor derbij

          Comment


          • #20
            Re: VR belangrijk

            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
            een monopodje is ook erg handig voor derbij
            Meestal sta ik niet zo lang op het strand en ik heb een relatief stabiele arm. Als ik langer op het strand moet staan gebruik ik gewoon m'n tripod
            www.nathanvileyn.be

            Comment


            • #21
              Re: VR belangrijk

              ......
              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:14.

              Comment


              • #22
                Re: VR belangrijk

                volgens de fabrikanten en de peepers KUN je gewoon niet meer ZONDER VR.. kopen dus!! en sport met een tripodje is niet echt succesvol, dus een monopodje is zo gek nog niet.(die pro's die achter de goal zitten tijdens de voetbalwedstrijden hebben ook zo'n ding, en ik denk echt niet dat ze een monopod voor de fun meenemen, voor hun 70-200's, 300mm primes, of 400mm en evt. 1.4 extenders erbij..)
                maar wie ben ik...?? oh ja, veelal hebben ze ook nog een op afstand bediende 1dMKIIn of MKIII om net dat ene moment vast te leggen, als de bal in de goal vliegt, blijven ze zelf lekker buiten schot en idd staat dat ding op een tripod..
                Last edited by Sjinouck; 29 juni 2009, 16:14.

                Comment

                Working...
                X