Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canon 70-200

    Oorspronkelijk geplaatst door diron Bekijk bericht
    Maar ik doe het in ieder geval heel graag en dat is het voornaamste dat telt. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
    dat ben ik geheel met je eens. Zolang je er maar plezier van hebt, dat is het allerbelangrijkste. En dan komt het "betere" materiaal vanzelf. Ben ook met klein begonnen en schaf nu langzaam steeds wat beter spul aan. Probeer het vaak 2e hands, kan soms een hele som schelen.
    Maar tot zover offtopic en wens je iig veel succes met de shoot
    "The only easy day was yesterday"

    Comment


    • #17
      Re: canon 70-200

      Al deze foto's zijn uit mijn beginnersperiode als concertfotograaf, met een 350D genomen. Met eentje daarvan ben ik toen in de HoF beland.

      Laat je niets wijsmaken, met een 450D kan je zeker en vast een concert fotograferen, en zo te horen zal het niet zo donker zijn als op vele kleinere festivalletjes.

      Ken de beperkingen van je toestel, en leer errond te werken. Gebruik ISO 800 zonder twijfel, en ISO 1600 als het moet. Het is soms beter wat meer ruis te hebben, dan een onscherpe foto door beweging. De inhoud van de foto is nog altijd belangrijker dan de ruis: als de inhoud interessant is, is de ruis rap vergeten.

      De 70-200 F/2.8 IS is de uitgelezen concertlens.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: canon 70-200

        waauw groofbird. als die van mij ook zop gaan lukken als die van jou,
        dan kan mijngeluk niet meer op.
        Mooie foto's man nou ik ga ervoor en bedankt

        Comment


        • #19
          Re: canon 70-200

          Ik zit zelf ,zoals zovelen, te twijfelen tussen een 70-200 F2.8 IS en een non-IS.
          Deze lens zou ik meestal gebruiken voor indoor basketball.
          Daar lijkt me de IS eerder overbodig, aangezien ik op vaste sluitertijd 1/250ste of nog korter werk.
          Als ik die concertfoto's echter beklijk (genomen op o.a. 1/80ste) dan lijkt me de IS toch een goeie investering.
          Occasioneel ben ik dat ook van plan.
          Toch nog even een vraagje:
          als ik op een 70-200 IS lens de IS functie uitschakel, simuleer ik dan min of meer een 70-200 non-IS lens?
          Mijn broer heeft namelij de IS versie.
          Mogelijk kan ik daar dan eens rustig mee experimenteren en zo hopelijk de laatste twijfels wegnemen.
          Terloops :voor basket gebruik ik de 85mm 1:8 lens die mij reeds veel voldoening schonk. Razendsnel en scherp!
          Maar ja, de beperkingnen van een prime.
          Een zoom is nu eenmaal leuker om de actie te volgen.
          Herman.
          Canon S90

          Comment


          • #20
            Re: canon 70-200

            Oorspronkelijk geplaatst door hermanVB Bekijk bericht
            Ik zit zelf ,zoals zovelen, te twijfelen tussen een 70-200 F2.8 IS en een non-IS.
            Deze lens zou ik meestal gebruiken voor indoor basketball.
            Daar lijkt me de IS eerder overbodig, aangezien ik op vaste sluitertijd 1/250ste of nog korter werk.
            Als ik die concertfoto's echter beklijk (genomen op o.a. 1/80ste) dan lijkt me de IS toch een goeie investering.
            Occasioneel ben ik dat ook van plan.
            Toch nog even een vraagje:
            als ik op een 70-200 IS lens de IS functie uitschakel, simuleer ik dan min of meer een 70-200 non-IS lens?
            Mijn broer heeft namelij de IS versie.
            Mogelijk kan ik daar dan eens rustig mee experimenteren en zo hopelijk de laatste twijfels wegnemen.
            Terloops :voor basket gebruik ik de 85mm 1:8 lens die mij reeds veel voldoening schonk. Razendsnel en scherp!
            Maar ja, de beperkingnen van een prime.
            Een zoom is nu eenmaal leuker om de actie te volgen.
            Als je de meerprijs de moeite vindt, dan moet je't ni laten. Je kan die IS functie uitschakelen, en dan heb je bij wijze van spreken een non-IS versie (alhoewel de echte non-IS op het tele eind net iets scherper is als de IS versie). Maar ik zou die functie niet uitschakelen.

            Stel dat je dan toch eens terugschroeft naar < 200, dan ga je achteraf niet vaststellen dat de IS per vergissing nog afstond.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: canon 70-200

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Maar ik zou die functie niet uitschakelen.

              Stel dat je dan toch eens terugschroeft naar < 200, dan ga je achteraf niet vaststellen dat de IS per vergissing nog afstond.

              Dave
              Dave,

              Ik zou dit alleen eens willen proberen om het verschil tss de IS en non-IS te ervaren en zodoende het laatste beetje twijfel weg te nemen.
              Ondertussen realiseer ik me dat ik de meerprijs voor "IS" ten dele kan bekostigen door mijn EF-S 18-200 mm lens te verkopen/vervangen door een 18-55 IS.
              Ik weet zeker dat ik die 18-200 dan niet meer ga gebruiken:-)
              Tenslotte heb ik nog 2 mooie lichtgevoelige primes . (30 en 85mm)
              En die doe ik niet weg.

              gr,

              Herman.
              Herman.
              Canon S90

              Comment


              • #22
                Re: canon 70-200

                Oorspronkelijk geplaatst door hermanVB Bekijk bericht
                Dave,

                Ondertussen realiseer ik me dat ik de meerprijs voor "IS" ten dele kan bekostigen door mijn EF-S 18-200 mm lens te verkopen/vervangen door een 18-55 IS.
                Doen. doen. doen. doen.

                Dave
                pixelpusher

                Comment

                Working...
                X