ik zit de laatste weken zwaar te twijfelen tussen deze twee lenzen. de f2.8 heb ik vroeger nog gehad maar hier was ik eigenlijk (helemaal) niet tevreden van bij gebruik volopen, de 70-200 f4 heb ik ook nog gehad maar dit is te lang geleden om mij er iets van te herinneren
ik heb een paar korte vraagjes voor mensen die ervaring hebben met zowel de 70-200 2.8 NON IS en de 70-200 f4 IS:
ik moet ook wel al zeggen dat mijn keuze uitgaat naar de F4 IS vooral omwille van de weathersealing en de scherpte
Of ik de lichtsterkte nodig heb of niet, dat is iets dat ik zelf wel zal bekijken, als het de F4 IS wordt, zal deze waarschijnlijk vergezeld worden door een 135mm f2 voor low light situaties (die minder voorkomen dan situaties met genoeg licht)
ik heb een paar korte vraagjes voor mensen die ervaring hebben met zowel de 70-200 2.8 NON IS en de 70-200 f4 IS:
ik moet ook wel al zeggen dat mijn keuze uitgaat naar de F4 IS vooral omwille van de weathersealing en de scherpte
Of ik de lichtsterkte nodig heb of niet, dat is iets dat ik zelf wel zal bekijken, als het de F4 IS wordt, zal deze waarschijnlijk vergezeld worden door een 135mm f2 voor low light situaties (die minder voorkomen dan situaties met genoeg licht)
- ga ik bij snelle sporten (waterpolo, snowboard etc...) een verschil merken in AF snelheid tussen beide lenzen? Ga ik een verschil in AF snelheid merken (servo AF) met en zonder IS?
- hoe zit het met de bokeh van de 70-200 f4 IS? zou deze ook eventueel voor portretten gebruiken
- is volledige weathersealing bij de f4 IS bereikt met behulp van een filter (zoals mijn 17-40) of moet je hiervoor geen filter gebruiken?
- uit vele reviews blijkt dat de f4 IS echt wel vlijmscherp is, zelfs op f4. Gaat de scherpte op f4 beter zijn dan de scherpte bij de 2.8 versie op f4
Comment