Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

    'n gewone 77 mm UV-filter zit er bij mij op (circuit werk), binnenkort eens testen met men circulaire polarisatiefilter (duur dingetje trouwens vanwege de filtermaat).
    Canonian

    Comment


    • #17
      Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

      Het worden uiteraard 3 filters natuurlijk. Ik ga niet 1 filter steeds wisselen Dus 1 voor de 10-22, 1 voor de 24-70 en 1 voor de 100-400.

      Dus dan word het denk ik 1x een slim filter voor de 10-22 en de 24-70 en 100-400 zou dan een normaal filter op kunnen.
      "The only easy day was yesterday"

      Comment


      • #18
        Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
        'n gewone 77 mm UV-filter zit er bij mij op (circuit werk), binnenkort eens testen met men circulaire polarisatiefilter (duur dingetje trouwens vanwege de filtermaat).
        Geef ik je gelijk in, maar als je deze van 77mm hebt, dan heb je de maat van de meest courante lenzen en je kunt ze ook nog gebruiken op kleinere maten met een step up ring.
        -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

        Comment


        • #19
          Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
          Het worden uiteraard 3 filters natuurlijk. Ik ga niet 1 filter steeds wisselen Dus 1 voor de 10-22, 1 voor de 24-70 en 1 voor de 100-400.

          Dus dan word het denk ik 1x een slim filter voor de 10-22 en de 24-70 en 100-400 zou dan een normaal filter op kunnen.
          Er zijn mensen die maar 1 filter gebruiken hoor, maar dat is niet zo voor mij besteed :-).

          Goede keuze!

          En kijk eens rond op hvstar, echt enkele goedkope dingetjes die de moeite waard zijn :-).
          -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

          Comment


          • #20
            Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

            Nee voor mij ook niet, wil voor elk objectief een eigen UV filter. Elke keer dat je wisselt heb je toch weer risico op beschadigen. Misschien heel minimaal maar het is er toch. Dus 1x erop nooit meer eraf.

            Ja die site ziet er goed uit. Maar nu eerst binnenkort die 3 filters en dan nog de 24-70 en 100-400 uit Nederland halen. Dan is het geld eventjes op helaas. Maar hoop dan wel weer een hele tijd plezier ervan tehebben
            "The only easy day was yesterday"

            Comment


            • #21
              Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

              Plezier zal er zeker van komen ;-).

              Als je ook goedkopere lenzen wilt, tradecamerasonline.com

              Heel goede prijzen (nu zeker met de lage pond), levering kan soms wat langer duren, maar zeker de moeite waard :-). Ik heb er 2 keer besteld en allemaal goed gekomen en ook geen risico van douane :-).

              Nu lijk ik wel een beetje een schooier met al die goedkopere websites, maar als student is het niet altijd makkelijker om al die dure dingen te kopen ;-).
              -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

              Comment


              • #22
                Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                Hahaha ach als het goedkoper kan, is het altijd goed he ... de hobby is al zo duur. En tja blijf een echte hollander he Dus zo goedkoop mogelijk haha.
                "The only easy day was yesterday"

                Comment


                • #23
                  Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
                  Hahaha ach als het goedkoper kan, is het altijd goed he ... de hobby is al zo duur. En tja blijf een echte hollander he Dus zo goedkoop mogelijk haha.
                  Ik ben een belg en ik heb liefst ook zo goedkoop mogelijk hoor .

                  Het is een dure hobby, maar vooral ook een mooie hobby :-).
                  -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                  Comment


                  • #24
                    Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
                    Nee voor mij ook niet, wil voor elk objectief een eigen UV filter. Elke keer dat je wisselt heb je toch weer risico op beschadigen. Misschien heel minimaal maar het is er toch. Dus 1x erop nooit meer eraf.

                    Dat gedoe met die filters begint toch steeds meer op een religie te lijken.
                    En het is net zo stompzinnig......

                    Comment


                    • #25
                      Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Dat gedoe met die filters begint toch steeds meer op een religie te lijken.
                      En het is net zo stompzinnig......
                      Dat is gewoon mijn manier om zorg te dragen voor duur materiaal dat ik heb.
                      Er kan altijd wel iets mis gaan en daar wil ik op voorbereid zijn.
                      Ik zeg niet dat een filter al het kwaad uit de wereld gaat verhelpen, maar het kan toch al helpen :-).
                      -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                      Comment


                      • #26
                        Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                        Omdat ik wel scherpte verschil zag, gebruik ik ook geen UV filters meer. Net als Blackbandit heb ik ze nog wel en gebruik ik ze alleen in ruimtes waar er veel stof e.d. is.
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                          Ik heb zelfs geen beschermfilters voor m'n objectieven (enkel een pola, maar dan niet voor de beschermende functie).
                          De zonnekap staat er echter steeds op, zelfs binnen, en dit is meer dan genoeg bescherming (tenzij je bv. motorcross wedstijden gaat fotograferen).

                          Over dit onderwerp zijn er steeds voor en tegenstanders.
                          Echte geluidspuristen zullen ook geen metalen roosters voor hun luidsprekerkasten plaatsen.
                          Greetz Geert.
                          Canon gerief...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                            Echte geluidspuristen zullen ook geen metalen roosters voor hun luidsprekerkasten plaatsen.
                            Die gaan er dan ook niet mee op stap en proberen ook niet in elke hoekje te kruipen om een mooie foto te maken :-).
                            -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

                            Comment


                            • #29
                              Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                              de ene vindt een filter nodig, de andere niet...
                              ik heb al eens een UV filter op mijn 17-40 in duizenden (ok misschien 30 of 40) stukken uiteen zien vliegen. liever de filter dan mijn frontlens zeg ik, vandaar dat mijn UV filter mijn goede ouwe trouwe 17-40 niet meer verlaat. Verschil in scherpte is 0%


                              waarom wordt het gebruik van een UV filter toch zo sterk bediscussieerd, een plastiekje hangen over je schermpje vind ik veel nuttelozer
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment


                              • #30
                                Re: Filter voor canon 70-200 2.8 L IS lens?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                                de ene vindt een filter nodig, de andere niet...
                                ik heb al eens een UV filter op mijn 17-40 in duizenden (ok misschien 30 of 40) stukken uiteen zien vliegen. liever de filter dan mijn frontlens zeg ik, vandaar dat mijn UV filter mijn goede ouwe trouwe 17-40 niet meer verlaat. Verschil in scherpte is 0%


                                waarom wordt het gebruik van een UV filter toch zo sterk bediscussieerd, een plastiekje hangen over je schermpje vind ik veel nuttelozer
                                Het laatste heeft 100% zeker geen invloed op je opnamen.
                                Een krasje op m'n scherm boeit ook helemaal niet.

                                Comment

                                Working...
                                X