Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Objectief voor Nikon D700

    Ik heb op mijn D700 een Tamron 28-75 2.8 staan en daar ben ik zeer tevreden over, scherp, contrast en snelle af. Was bedoeld om tot de vakantietoeslag te dienen en dan een Nikkor 24-70 2.8, maar dat gaat dus niet door en dat voor €220...
    Wil je zoiets als de 18-200 kijk dan eens naar de Tamron 28-300 VC, daarvan zag ik hier pas een voorbeeld, dat ook erg goed was.

    Voorbeeldje 28-75


    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Objectief voor Nikon D700

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Wil je zoiets als de 18-200 kijk dan eens naar de Tamron 28-300 VC, daarvan zag ik hier pas een voorbeeld, dat ook erg goed was.
      Die heb ik dus ook, die Tamron 28-300 VC en ook zeer tevreden over als allround lens, de VC is echt supergoed.
      Last edited by Franciskine; 29 maart 2009, 19:17.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Objectief voor Nikon D700

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Ik vind het ook spijtig dat blijkbaar niemand ze eens naast elkaar wil testen (met indentieke foto's, zelfde omgeving zelfde omstandigheden) en eens echt wil weerleggen hoeveel beter een duur objectief dan wel is. Ik heb het al eens aan meerdere Nikon fanaten laten horen maar niemand wil er aan, ik vraag me dan wel af zouden de verschillen dan zo klein zijn.
        Geen foto's wel diverse testen:

        Nikon 24-70/2.8 AFS http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1121/cat/13

        Tamron 28-75/2.8
        http://www.slrgear.com/reviews/showp...duct/49/cat/23

        En zie dan maar verder op FF results.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Objectief voor Nikon D700

          18-200 getest op D700 en aangenaam verrast, proberen voor je ze wegdoet.

          Comment


          • #20
            Re: Objectief voor Nikon D700

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Ik vind het ook spijtig dat blijkbaar niemand ze eens naast elkaar wil testen (met indentieke foto's, zelfde omgeving zelfde omstandigheden) en eens echt wil weerleggen hoeveel beter een duur objectief dan wel is.
            Zo simpel is dat niet...
            Als je dezelfde foto's gaat maken met 2 lenzen en naast elkaar gaat leggen beperkt je de test al voor een groot deel.
            Je zal immers enkel statische dingen zoals sterkte, vignetering en CA kunnen 'meten'.

            Ik heb al eens gewerkt met een Nikkor 70-200 f/2.8 VR en heb mommenteel de Sigma 70-200 f/2.8 in bruikleen, en wat mij enorm opviel is dat de Nikkor lens net dat stukje sneller focussed (de sigma is ook al heel snel hoor), maar dat is voor mij een groot voordeel aan de nikkor, maar iets dat je moeilijk in een vergelijkende test (tenzij je zelf de test doet) kan vastleggen.

            Dan heb je nog practische dingen zoals gewicht, handelbaarheid, etc..
            Zo vind ik dat de zoomring bij de Sigma op een heel ambetante plaats zit, het plaatje van de statiefgondel komt er namelijk over, je kan dus niet je hand helemaal rond de zoomring houden.

            Als je puur naar de foto's gaat kijken die uit je camera komen, is volgens mij het kwaliteitsverschil niet evenredig met de meerprijs, maar ik vind toch dat je de bovenvermelde aspecten niet zomaar mag verwaarlozen. In mijn ogen is de enigste goede test 1tje die je zelf gedaan hebt Er zijn genoeg behulpzame mensen op BD, als je twijfels tussen meerdere lenzen ben ik ervan overtuigd dat je hier iemand vind die de 1 of meerdere van de lenzen in kwestie heeft en je graag eens wil laten testen...
            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
            Foto-Alex

            Comment


            • #21
              Re: Objectief voor Nikon D700

              Als standaardzoom gebruik ik momenteel een Nikon 28-105/3.5-4.5 AFd.
              Deze lens presteert zeer goed tot uitstekend op de D700 met voorbehoud van het gebruik van de grootste diafragma's (f3.5 en f4.5).
              Gelet op het uiterst handig zoombereik is dit waarschijnlijk één van de beste standaard zoomlenzen nà de professionele f2.8 reeks van Nikon.
              Ik heb deze lens indertijd nieuw gekocht toen ze pas uitkwam, maar heden is deze lens alleen nog tweedehands verkrijgbaar.
              Het blijft evenwel wachten op een Nikon equivalent 24-105/4 AFS VR zoals Canon er ééntje in huis heeft.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Objectief voor Nikon D700

                Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                18-200 getest op D700 en aangenaam verrast, proberen voor je ze wegdoet.

                Gebruik je hem dan op de cropfunctie? of heb je ook al geprobeerd om FF te schieten....

                ze zal waarschijnlijk vanaf een bepaald brandpunt een zodanig grote beeldcircel hebben dat het volledige beeld van de FF wordt gevuld. Bij de 12-24mm is dit bijvoorbeeld reeds vanaf ca 16mm. Dan heb je toch mooi een 16mm voor je FF. maar eens proberen!
                Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

                Comment


                • #23
                  Re: Objectief voor Nikon D700

                  @hjanssen, ik vind dit echt wel zeer mooie foto's! Haarscherp en prachtig van licht! ondervind jij hinder van het minder snel focussen?

                  Ik vind het jammer dat er op de nikkor 24-70 geen VR functie zit voor die prijs...
                  @ vantje bedankt voor de link, ik bekijk de resultaten s.
                  Mijn 18-200 zal ik zoiezo houden.
                  Bedankt voor al jullie tips!

                  Sophie

                  Comment


                  • #24
                    Re: Objectief voor Nikon D700

                    Dat van de halve brandpuntslengte de hele sensor gevuld wordt klopt, maar je kan ook goed zien dat dit deel van de lichtcirkel niet bedoeld is om te gebruiken,

                    Getest met: Sigma 10-20 en Nikkor 17-55.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X