Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

    Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
    Lijkt mij zever in pakskes maar allé...
    Alsof het gebruik van 3rd party lenzen je garantie gaat doen vervallen...
    En of je vééél betere kwaliteit gaat hebben met die canon + TC wil ik ook nog bezien.

    Die 300-800 is gewoon een lens waar je mee moet leren werken volgens mij (net zoals bij alle speciale lenzen - en 800mm ìs speciaal) en waar je al helemaal niet zonder statief mee moet gaan beginnen (die 500mm trouwens ook niet eigenlijk).
    Vind ik er ook van

    Kies een lens naar je noden. De Sigma 300-800 is een prachtig scherp objectief dat enkel op de laatste 100mm wat softer wordt. Het vergt wel een uitmuntende techniek, maar als je ziet wat Rein Hofman uit deze kolos haalt, kan je niet anders dan onder de indruk zijn!

    Comment


    • #17
      Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

      Amaaaai ben inderdaad onder de indruk
      Ik weet weeral voor wat ik ga sparen.
      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Vind ik er ook van

      Kies een lens naar je noden. De Sigma 300-800 is een prachtig scherp objectief dat enkel op de laatste 100mm wat softer wordt. Het vergt wel een uitmuntende techniek, maar als je ziet wat Rein Hofman uit deze kolos haalt, kan je niet anders dan onder de indruk zijn!
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #18
        Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

        Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
        Ik heb besloten om trouw te blijven aan mijn merk en dus de canon te houden.
        Wat de doorslag gegeven heeft?
        De IS,het gewicht ,de kwaliteit en ook het feit dat ik weet dat mijn lens volledig in orde is.

        Ronald
        Zeer verstandig besluit.De Canon weegt een pak minder,heeft het grote voordeel van IS en is optisch de betere.Als je er een x1.4 TC op gebruikt heb je ook bijna hetzelfde bereik.Schaaf je "techniek" wat bij (te gebruiken camouflage,hoe en wanneer best de beestjes benaderen,goede lokaties uitzoeken...) en het voordeel van het kunnen zoomen vervalt grotendeels.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #19
          Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

          Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
          Ik zou mijn 500mm Canon nooit ruilen voor een Sigma......... never !!!! never !!!
          Je hebt met uw 500 +1.4 extender ook 700mm en een veeeeel betere kwaliteit.
          Nog een voordeel... ik heb eens problemen gehad met een spik splinter nieuwe 50D en de eerste vraag bij de dealer was welke lenzen gebruik je. Indien je geen Canon lenzen gebruikt zijn ze heel wat minder geneigd tot omwisselen. Ik kreeg dus zonder probleem een nieuwe 50D. Dit had niet zo geweest indien ik andere lenzen had gebruikt.

          De 500mm F4 is na enige oefening gewoon een superlens?

          Groeten,

          Rudy

          www.vogelsvanbelgie.be
          Kan je met een 1.4 extender op deze lens nog autofocussen ?

          Comment


          • #20
            Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

            Hey Asterixxx

            De AF werkt perfect en zelfs nog heel snel met de 1.4 extender er tussen.


            groeten,

            Rudy
            Mvg,
            Rudy
            www.vogelsvanbelgie.be

            Comment


            • #21
              Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?




              groetjess, Alex!

              Comment


              • #22
                Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                Weeral het bewijs dat 'wit' nooit 'wit' is, en 'zwart' nooit 'zwart'.
                Er wordt dikwijls heel vlug geroepen dat niets boven het eigen merk gaat. Doch dat is een al te simpele en populistische benadering. Niet àlle 'third-party' objectieven zijn slecht. Net zo min als dat àlle 'merkeigen' objectieven schitterend zouden zijn. Een beetje nuancering kan nooit geen kwaad
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                  Weeral het bewijs dat 'wit' nooit 'wit' is, en 'zwart' nooit 'zwart'.
                  Er wordt dikwijls heel vlug geroepen dat niets boven het eigen merk gaat. Doch dat is een al te simpele en populistische benadering. Niet àlle 'third-party' objectieven zijn slecht. Net zo min als dat àlle 'merkeigen' objectieven schitterend zouden zijn. Een beetje nuancering kan nooit geen kwaad
                  Greetz, Kariboe
                  Ik heb een poosje geleden ook de sigma 300-800 overwogen, maar heb hem toen aan me voorbij laten gaan. Hoofdreden: ik heb geen vrachtwagen om hem te tranporteren!!
                  het is een ongelooflijke bazooka, maar tegenover het gebruiksgemak van een Canon 500 4.0 IS met TC's kan ie niet op vind ik!
                  Pas op, moest ik Nikon gebruiken zou ik het wel anders bekijken, bij de langere tele's en topzoom's daar gaat de prijs plotseling veel meer de hoogte in :-(

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                    Het blijft een zwaar ding, en ieder kan kiezen voor wat hij of zij gaat.. een 500mm met tc geeft je idd wat meer flexibiliteit (want die 500mm kun je ook zonder TC gebruiken)..en voor die sigma heb je idd een vrachtwagen nodig.

                    Het is maar net wat je wilt of waar je voor kiest..

                    1 ding is wel zeker.. 3rd party hoeft echt niet minder te zijn als de merk-lensjes..(zoals kariboe al zei.. ) al wordt op zowel hier als op meerdere fotofora en review-sites het tegendeel beweerd..

                    de meeste onscherpte wordt voor 99% veroorzaakt door de fotograaf,die zijn camera en andere rotzooi niet goed onder controle heeft.. niet door de lens.. onscherpe objectieven bestaan niet, al willen de fabrikanten en 'measurebaters' je anders doen geloven..

                    Wie nog steeds niet overtuigd is, moet maar es een kijkje nemen op de site van Ansel Adams... plaatjes stammen uit de jaren 40 en 50, toen was er dus nog geen photoshop of dslr,geen AF, en zeker geen L-VR of andere objectieven en mega-giga-pixels en super-dynamisch bereik op de camera, en nog steeds is het niemand gelukt om dit te evenaren..(alle pogingen met gps-tracking en andere onzin ten spijt)

                    ik heb allerlei merken en soorten lenzen gebruikt, primes, zooms, telezooms of weet ik veel, en in verschillende kwaliteiten.. met zowel de kitlens als met een veel betere 70-200 2.8, en weet je wat?? ik heb met beide leuke en geslaagde pics mogen maken, en evenzoveel mislukkingen gemaakt met beide.. zal voor de meesten hier ook wel gelden, alleen de mislukte pics worden door niemand geplaatst.. nog sterker, heb onlangs pics gezien van een beginner met een nieuwe d700 inclusief een nikkor 200-400 VR (toch een aardige combinatie dacht ik zo..) en die pics waren het aanzien niet waard.. (vond het eigenlijk nog een top-prestatie om met zulk top-materiaal, zulke bagger te kunnen produceren... ) dus lag het nu aan het materiaal of aan het mannetje ACHTER de camera??

                    er wordt veel gepraat over de toppiekwaliteit en VOORAL de stof en spatwaterbestendigheid.. wat heb je eraan als je camera-body dat niet is?? en ik heb nog vrij weinig goeie platen in de stromende regen gezien..

                    mss voor rally's of in de kalahari-woestijn dat je er voordeel van hebt, in stoffige omstandigheden, mits je body ook dus gesealed is... anders heeft het geen enkele zin..

                    hoofdzaak is dus, gewoon lekker knallen met die dingen, en proberen om leuke plaatjes te schieten, de rest is niet zo heel erg belangrijk.. een plaat is een plaat... en die is gelukt of niet..

                    ik kan me dus wel behoorlijk vinden in de 'zen-benadering' van de schrijver in het door mij geplaatste linkje naar luminouslandscape..

                    groetjess, Alex!!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Pas op, moest ik Nikon gebruiken zou ik het wel anders bekijken, bij de langere tele's en topzoom's daar gaat de prijs plotseling veel meer de hoogte in :-(
                      Ga je weer zeuren? Kijk eens naar de recentste prijzen
                      Last edited by frank207be; 13 juni 2009, 13:31.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Ik heb een poosje geleden ook de sigma 300-800 overwogen, maar heb hem toen aan me voorbij laten gaan. Hoofdreden: ik heb geen vrachtwagen om hem te tranporteren!!
                        het is een ongelooflijke bazooka, maar tegenover het gebruiksgemak van een Canon 500 4.0 IS met TC's kan ie niet op vind ik!
                        Pas op, moest ik Nikon gebruiken zou ik het wel anders bekijken, bij de langere tele's en topzoom's daar gaat de prijs plotseling veel meer de hoogte in :-(
                        En dit is dan ook helemaal waar ! Die 300-800 is gewoon niet te versjouwen...
                        En op vlak van lange tele's moeten we bij Nikon behoorlijk dieper in de buidel tasten. Hoe lang wachten we nu al op een goede 100-300mm met VR ? Nogmaals, ik ken Helcatt goed, en wat die bv. uit zijn 120-300mm f/2.8 Sigma tovert, grenst aan het ongelofelijke. Zelfs met TC's laat dat ding wonderlijke dingen zien.
                        Dus zo maar botweg stellen dat merkeigen objectieven alleen zaligmakend zijn, kan ik niet onderschrijven...
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                          ik heb allerlei merken en soorten lenzen gebruikt, primes, zooms, telezooms of weet ik veel, en in verschillende kwaliteiten.. met zowel de kitlens als met een veel betere 70-200 2.8, en weet je wat?? ik heb met beide leuke en geslaagde pics mogen maken, en evenzoveel mislukkingen gemaakt met beide.. zal voor de meesten hier ook wel gelden, alleen de mislukte pics worden door niemand geplaatst.. nog sterker, heb onlangs pics gezien van een beginner met een nieuwe d700 inclusief een nikkor 200-400 VR (toch een aardige combinatie dacht ik zo..) en die pics waren het aanzien niet waard.. (vond het eigenlijk nog een top-prestatie om met zulk top-materiaal, zulke bagger te kunnen produceren... ) dus lag het nu aan het materiaal of aan het mannetje ACHTER de camera??
                          Amaai nog nie...
                          Ik ga van het volgende uit : goede fotografie ontspruit uit 25% goed materiaal, 25% kennis van dat materiaal en 50% "kijken en zien". In een laatste workshop die ik gaf werd ik daar weer eens mee geconfronteerd : een dame schoot met een eenvoudig (maar degelijk) consumercameraatje de wonderlijkste natuurbeelden. Iedereen stond versteld. Maar zij had een schitterend fotografisch oog en kende de min- en pluspunten van haar camera bijzonder goed. Zo zie je maar...
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Ga je weer zeuren? Kijk eens naar de recentste prijzen

                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              En dit is dan ook helemaal waar ! Die 300-800 is gewoon niet te versjouwen...
                              En op vlak van lange tele's moeten we bij Nikon behoorlijk dieper in de buidel tasten. Hoe lang wachten we nu al op een goede 100-300mm met VR ? Nogmaals, ik ken Helcatt goed, en wat die bv. uit zijn 120-300mm f/2.8 Sigma tovert, grenst aan het ongelofelijke. Zelfs met TC's laat dat ding wonderlijke dingen zien.
                              Dus zo maar botweg stellen dat merkeigen objectieven alleen zaligmakend zijn, kan ik niet onderschrijven...
                              Greetz, Kariboe
                              Sigma heeft enkele niches mooi ingevuld, en het is aan de merken om er op te antwoorden. Verder zou ik enkel het objectief naar je huidige noden kopen, en dan kan het gerust zijn dat je van objectief of cameramerk moet wisselen. En voor zover ik weet heb ik geen exclusiviteitscontract getekend bij Nikon Moest er een Sony of Pentax of zelfs Canon interessanter zijn, koop ik 'm gewoon. Prijs is daarbij belangrijk, maar niet allesbepalend

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 500mm ruilen tegen Sigma 300-800mm?

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                ... of zelfs Canon interessanter zijn, koop ik 'm gewoon.
                                Dat geloof ik nooit
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X