Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 mm 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 50 mm 1.8

    Zelf had ik minder geluk, gebarsten aan d ekant van de body, bij de vatting (had ik niet gezien en toch gemonteerd), heb ze in Italië op de trein in stukken van de body gehaald, en thuisgkomen gelijk een andere gekocht.

    Comment


    • #32
      Re: 50 mm 1.8

      ook ik heb er één gebroken. Ik had ze pas 3 weken. De lens is heel erg goed voor z'n prijs kwa beeldkwaliteit, maar ze is o zo breekbaar. en ik ben blijkbaar niet de enige.


      Broken lens - take 3. That's right. Third time it's busted. Didn't even make it on to the camera this time. sleepyeve.com

      The big advantages of the all plastic housing on Canon's 50mm f1.8 lens are ultra light weight and very low cost. A big disadvantage: It breaks if you drop it :-( I got a good five or six years of use out of this lens, anyway.


      I took my camera out of my bag and I pulled it with my hand on the lens. Suddenly the whole thing ripped apart! I didn't even had to use some strength. So people with a Canon 50MM F1.8 be very carefull with the really weak design!!!!! strobist info: 1. sunpak 422 @ 0.5-5m @ ASA 250. Made it to explore!

      This was really a shock for me... I took my camera out of my bag and I pulled it with my hand on the lens. Suddenly the whole thing ripped apart! I didn't even had to use some strenght. So people with a Canon 50MM F1.8 be very carefull with the really weak design!!!!! strobist info: 1. sunpak 422 @ 0.5-5m @ ASA 250.


      ze is dus fragiel, wees er voorzichtig mee en dan komt het wel goed. Ga bvb niet lens + body gaan optillen aan enkel de voorkant van de lens. Toplens, maar ik heb nu wel de 1.4 en vind die veel beter (kost wel 300€ ongeveer)
      I will harness all available light with super-fast aperture lenses

      Comment


      • #33
        Re: 50 mm 1.8

        voor wie het interesseert:
        http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/150/cat/10
        en dan doorklikken naar het tanner report.
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #34
          Re: 50 mm 1.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Waarom Canon die vervangen heeft door de Fantastic Plastic begrijp ik nog steeds niet.
          De MK1 was op elk gebied beter dan de huidige.

          Grtz, RF
          Als tie nu gemaakt zou worden zou hij ook nogal wat duurder zijn.....

          Comment


          • #35
            Re: 50 mm 1.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Als tie nu gemaakt zou worden zou hij ook nogal wat duurder zijn.....
            Zal wellicht de reden zijn geweest waarop ze ermee gestopt zijn, maar vind ik toch nog altijd jammer. Tweede hands zijn ze bijna niet meer te vinden en als je er al eentje tegenkomt reken dan maar op 125 à 150 euro. Maar ze is dat geld waard, tenminste als de vorige eigenaar een beetje zindelijk op zijn materiaal is geweest.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #36
              Re: 50 mm 1.8

              Ik heb die 50mm 1.8 nooit gemoeten op mijn crop toestel. Niet op de 400D en niet op de 50D. Zeker niet voor portretten. Tot ik ze op mijn 5D draaide

              Comment


              • #37
                Re: 50 mm 1.8

                Inderdaad geheel iets anders op een FF.
                Op een crop ben je beter af met een 28mm f/1.8

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X