Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 mm 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 50 mm 1.8

    Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs Delva Bekijk bericht
    Ik vind dat bepaalde mensen hun normen hier nogal hoog leggen. Vanaf f1.8 onbruikbaar wegens te soft; dat is er toch een tikkeltje over. Akkoord de 100% is niet zo scherp als f2.8 maar om dat onbruikbaar te noemen..
    Je hebt harstikke gelijk. Soms vergeet ik dat ik misschien wel verwend bent en dan te snel ga vergelijken met andere lenzen.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: 50 mm 1.8

      Lens is pokketraag vind ik
      Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

      Comment


      • #18
        Re: 50 mm 1.8

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen kenis Bekijk bericht
        Lens is pokketraag vind ik
        Tja in vergelijking met mijn 300mm F4 is deze inderdaad traag maar wel doenbaar. Het is wat je wenst... niet tegenstaande dat het een schitterend objectief is.

        http://forum.belgiumdigital.com/f76/...is-253250.html

        Deze is in lowlight conditions met de 50mm
        Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

        "Photography is truth."

        Comment


        • #19
          Re: 50 mm 1.8

          Voor geld kan je weinig verkeerd doen, 'leuk' lensje.
          Canonian

          Comment


          • #20
            Re: 50 mm 1.8

            50mm F1.4 vind ik persoonlijk beter, maar ik heb aan de F1.8 versie al heel veel plezier gehad!

            Comment


            • #21
              Re: 50 mm 1.8

              kopen kopen kopen kopen kopen kopen kopen
              kopen kopen kopen kopen kopen kopen kopen
              kopen kopen kopen kopen kopen kopen kopen
              kopen kopen kopen kopen kopen kopen kopen

              Voor dat geld kan je naar hartenlust experimenteren.
              Leer je eens de beperkingen en voordelen kennen van een prime.

              Nat uitvoerig uittesten kan je hem doorverkopen en een 1.4 aanschaffen.
              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

              Comment


              • #22
                Re: 50 mm 1.8

                'k heb de mijne verkocht om te vervangen door een 24mm f/1.4 EF L, wegens te veel tele-bereik op een crop sensor naar mijn smaak
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #23
                  Re: 50 mm 1.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  'k heb de mijne verkocht om te vervangen door een 24mm f/1.4 EF L, wegens te veel tele-bereik op een crop sensor naar mijn smaak
                  Je praat nu wel over iets dat bijna het tienvoud van dit lensje kost.
                  Canonian

                  Comment


                  • #24
                    Re: 50 mm 1.8

                    De lens wordt ook wel eens omschreven als dé lens voor een beginnend fotograaf die niet mag ontbreken. Ik kan me hier alleen bij aansluiten. Zelf gebruik ik ze niet meer zoveel omdat ik nu een 17-55 heb, maar bij momenten weet deze 1.8 mij toch weer te verbazen. Niet twijfelen, de prijs/kwaliteit is door geen enkele andere lens te evenaren.
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: 50 mm 1.8

                      Dit is mijn "low-light" lens en voor portretten.
                      Vanaf F2.8 uitstekende beeldkwaliteit.
                      De makabere afwerking moet je er bij nemen, maar voor zo'n prijs kun je niet gefopt zijn.
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

                      Comment


                      • #26
                        Re: 50 mm 1.8

                        Ik heb de 50mm f/1.8 MK1 gehad en die was heel scherp op gelijk welk diafragma.
                        Waarom Canon die vervangen heeft door de Fantastic Plastic begrijp ik nog steeds niet.
                        De MK1 was op elk gebied beter dan de huidige.
                        Nu heb ik de Sigma 50mm f/1.4 en dat is er eentje om van te snoepen
                        Maar als je weinig wilt uitgeven aan een objectief is de Fantastic Plastic de beste keus.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 50 mm 1.8

                          Ook voor mij was de 50mm f/1.8 de kennismaking met primes (en met f/1.8 ) Het duurt echt een tijdje eer je de DoF onder controle krijgt, maar 't is een geweldig leerproces.
                          Ik ben niet naar lichtsterker (f/1.4) gegaan, maar naar langer (85mm f/1.8).
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: 50 mm 1.8

                            Inderdaad LesC, iedere beginneling zou eerst moeten leren fotograferen met een 50mm prime. Het is heel iets anders dan een zoom objectief nietwaar.

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: 50 mm 1.8

                              Idd superlensje! Heerlijk om te leren werken met DOF, low-light fotografie en portretten. Ik doe er ook nog steeds al mijn concerten mee. Zo goed als wekelijks. Uiteraard zou ik hiervoor liever een wat flexibelere lens hebben, maar daar is het budget er nog niet echt voor. Je kan je er aardig mee uit de slag trekken!
                              Zonder nadenken kopen dus... voor minder dan 100€ trouwens hoor, ik kocht de mijne nieuw in de winkel voor +-75€!

                              Edit: ik had al gereageerd op deze post blijkbaar... ;-)
                              Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
                              Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

                              Comment


                              • #30
                                Re: 50 mm 1.8

                                Om te zeggen hoe fantastisch dit lensje wel is: heb die ooit laten vallen en die sprong in 2 stukken uiteen: het frontlensstuk en het schroefstuk. Niks gebroken gelukkig. Mits wat pas- en duwwerk heb ik die mooi weer in elkaar gestoken en ze werkt zoals tevoren
                                http://www.dannydemeyer.be

                                Comment

                                Working...
                                X