Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help: onscherpe 80-200 2.8 af D ed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: help: onscherpe 80-200 2.8 af D ed

    Goed nieuws, en da's een mooie prijs voor zo'n herstelling. En nu veel succes met dat schitterend objectief. Want alle backfocus perikelen set aside, als de focus goed zit, zijn de beelden gewoon top.

    Oorspronkelijk geplaatst door chrisdemaer Bekijk bericht
    Haha... Lens terug. en ze doet het fantastisch.

    Een collega heeft ze eind maart meegenomen en laten nakijken bij een vriend (technieker).
    Er was niets ernstig aan, maar het focussen ging inderdaad niet correct meer.
    De chip kreeg geen juiste informatie over de stand van de zoomring. Er was een probleem met losse contactjes op of in de inzoomring, is mij verteld.
    De reparatie kost me een kratje duvel... en dat is met plezier gegeven...

    Iedereen bedankt voor de informatie.

    Comment


    • #32
      Re: help: onscherpe 80-200 2.8 af D ed

      Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
      daarom doet men dikwijls zulke lenzen weg , omdat er een makement aan is opletten goedkoop is dikwijls slechtkoop
      ik denk dat de meerderheid van deze lenzen verkocht worden door mensen, die nu met een 70-200 VR rondlopen. Verder heb ik bij het aanschaffen van 2dehands lenzen nog nooit een zeperd gehand.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #33
        Re: help: onscherpe 80-200 2.8 af D ed

        Je bent door je collega lelijk in het kruis genomen, dat zeg ik vlakaf!
        Aangezien je Sigma scherp is is er dus helemaal niks mis met uw toestel.
        Volgens mij zal hij er wel weet van gehad hebben gezien de prijs (zeg je zelf).
        Probeer dit objectief terug te geven en je centen te recupereren.
        Als je meer dan 400 euro moet betalen om het objectief bij te laten regelen kunt ge evengoed een nieuw kopen.
        Mooie collega van u

        Oeps, veel te laat mijn gedacht, sorry.

        Grtz, RF
        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment

        Working...
        X