Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filter zit vast op lens ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Filter zit vast op lens ...

    En trouwens, over oplossingen aandragen gesproken: alsof die ballenbak geen goede oplossing is...
    Maar wel wat vervelend hé steeds die ballenbak induiken.

    Comment


    • #47
      Re: Filter zit vast op lens ...

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Sorry Hans, aangepast.
      Euh... ik zou het toch snel veranderen naar Hama hoor

      Ik vond die lapsus nu al zo leuk
      Last edited by hvr_oosterzele; 13 maart 2009, 07:35.

      Comment


      • #48
        Re: Filter zit vast op lens ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Daarom moet je de coldpack tegen de filter houden hé wijsneus.
        Alsof het metaal van de lens niet mee afkoeld. Of stopt de kou waar de lens begint.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #49
          Re: Filter zit vast op lens ...

          Hoi,
          misschien een tipje voor wie het nog een keer mee gaat maken...
          Koop een slangeklem met de gewenste diameter bij een doe-het-zelf zaak.
          Dit is een heel stuk goedkoper dan een speciale tang voor het verwijderen van een filter.
          Monteer deze slangeklem om het te verwijderen filter, de druk wordt gelijkmatig rond het filter verdeeld.
          Nu heb je een steviger ding om vast te pakken én een punt om kracht te zetten om het filter los te schroeven.

          Groet
          Adrie

          Comment


          • #50
            Re: Filter zit vast op lens ...

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Moraal van het verhaal : gebruik nooit een filter als lensbescherming maar wél de zonnekap
            Wel Hans ik nodig je uit om eens mee te gaan, met onze RIb van 900 PK, maar dan zonder filter op je objectieven, neem je pilletjes mee, en zorg dat je in uitstekende conditie bent, want de klappen die je er krijgt boven de 130Km per uur op zee zijn niet te onderschatten, verleden jaar hadden we drie mannen van de VRT mee, en deze hadden wat problemen met hun maagje, ik zag ze constand pilletjes slikken en worden, dan steken we natuurlijk nog een tandje bij hé.
            Afspraak in september hier te Zeebrugge, afgesproken (maar wel zonder filters op je objectieven)



            Last edited by Guest42; 13 maart 2009, 18:12.

            Comment


            • #51
              Re: Filter zit vast op lens ...

              er bestaan van die tangen om conserven potten te openen
              op één tang zitten alle verschillende maten
              das mijn gedacht
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #52
                Re: Filter zit vast op lens ...

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Wel Hans ik nodig je uit om eens mee te gaan, met onze RIP van 900 PK, maar dan zonder filter op je objectieven, neem je pilletjes mee, en zorg dat je in uitstekende conditie bent, want de klappen die je er krijgt boven de 130Km per uur op zee zijn niet te onderschatten, verleden jaar hadden we drie mannen van de VRT mee, en deze hadden wat problemen met hun maagje, ik zag ze constand pilletjes slikken en worden, dan steken we natuurlijk nog een tandje bij hé.
                Afspraak in september hier te Zeebrugge, afgesproken (maar wel zonder filters op je objectieven)
                Leuke afleidingsmanoeuvre, maar Hans en ik hadden het natuurlijk wel over
                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ja Hans, maar had TS op het moment van de stoot tegen zijn objectief geen filter opzitten gehad, raad eens wat er dan mogelijks was gebeurd.
                en
                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Berg jij steeds je objectieven op met de zonnekap gemonteerd, de meeste ongevallen met het laten vallen of stoten gebeuren tijdens het verhandelen/monteren van objectieven, niet als ze eenmaal op je camera zitten ?
                Bij het fotograferen van speedboten van dichtbij op zee kan ik me zelfs nog wel voorstellen dat je er een beschermfilter opschroeft, hoewel ik het nooit zou doen. (het fotograferen van speedboten van dichtbij op zee)

                Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                er bestaan van die tangen om conserven potten te openen
                op één tang zitten alle verschillende maten
                das mijn gedacht
                Zie ook #25.

                Comment


                • #53
                  Re: Filter zit vast op lens ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Wel Hans ik nodig je uit om eens mee te gaan, met onze RIP van 900 PK, maar dan zonder filter op je objectieven...
                  Zat Grafix dan ook op dien boot .

                  OK, als ik een fotoreportage maak van Parijs-Dakar en terechtkom in een zandstorm in de Sahara zal ik misschien OOK wel een filtertje gebruiken .

                  Comment


                  • #54
                    Re: Filter zit vast op lens ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Zat Grafix dan ook op dien boot .OK, als ik een fotoreportage maak van Parijs-Dakar en terechtkom in een zandstorm in de Sahara zal ik misschien OOK wel een filtertje gebruiken .
                    Parijs-Dakar (what's in a name) is toch in Zuid-Amerika? Daar hebben ze helemaal geen Sahara.
                    Le rallye Dakar, sur les pistes d’Arabie Saoudite. Actus, classements, historique, photos, inscriptions … (ex Paris-Dakar)

                    Comment


                    • #55
                      Re: Filter zit vast op lens ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Parijs-Dakar (what's in a name) is toch in Zuid-Amerika? Daar hebben ze helemaal geen Sahara.
                      http://www.dakar.com/2009/DAK/presen...-parcours.html
                      Tegen dat ik er een fotoreportage van maak zitten ze al lang weer in Afrika

                      Comment


                      • #56
                        Re: Filter zit vast op lens ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Tegen dat ik er een fotoreportage van maak zitten ze al lang weer in Afrika
                        Hahaha.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Filter zit vast op lens ...

                          Ik hoop dat het een R(igid) I(nflatable) B(oat) is...
                          Of waar staat de p voor als ik het mis heb?
                          j.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          RIP van 900 PK
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

                          Comment


                          • #58
                            Re: Filter zit vast op lens ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                            Ik hoop dat het een R(igid) I(nflatable) B(oat) is...
                            Of waar staat de p voor als ik het mis heb?
                            j.
                            Natuurlijk heb je het juist, moet RIB zijn.

                            Deze was het, drie maal Yamaha 300 Pk buitenboordmotoren.


                            En nog maar een tabletje slikken.

                            Last edited by Guest42; 13 maart 2009, 18:54.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Filter zit vast op lens ...

                              Allemaal goed en wel.. maarreuh is die filter er al af ?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Filter zit vast op lens ...

                                @ Leonidas,

                                Ja hoor, dat gaat gelukkig nog zonder problemen, de schroefdraad op zich was niet geraakt, maar de fitting van het filterglas was gedeukt en klemde daardoor het filter tegen de behuizing.

                                Comment

                                Working...
                                X